Az optimizmus gyakorlása – 4.b (Domonkos Márta)

mártaaaaaaaaaaa.png

A múlt havi óra után már nagyon várták a gyerekek a következő foglalkozást.
Ügyesen végezték az óra eleji lazításokat. Ez már ismerős volt nekik más foglalkozásokból is.
Az optimizmus, pesszimizmus idegen kifejezéseket nem ismerték, így a jelentésüket sem tudták. Az ő nyelvükre lefordítva megértették a lényegét.
Feltűnő, hogy milyen sok gyerek pesszimista, főleg azok, akik a tanulmányaik folyamán gyengébben teljesítenek. A sok kudarc élmény miatt nem derűlátók. Rávilágítottam, hogy ezeket hogyan lehet megváltoztatni, legyen a tanulásban sikerélménye is. Természetesen ezért neki kell sokat tenni és nem sajnáltatni magát.
Jó néhány tanuló elvált szülők, vagy folyamatban lévő válásban élő gyermeke. Ők nehezen dolgozzák fel az érzelmeiket és nehezen értik meg, hogyan lehet ebből jól kijönni. Talán még kicsik hozzá, hogy megértsék a szülők döntését.
Örömmel meséltek átélt rossznak ítélt helyzetekről, ami a végén jóra fordult, vagy felhívta a figyelmüket valami nagyon fontos dologra, amin változtatniuk kell.
Jó hangulatban telt az óra. Szép rajzok készültek.

Képek