Az optimizmus gyakorlása – 4.c (Nagyné Réti Ildikó)

- Csoport neve: Méhecske 1.b.osztály
- Marcali Noszlopy Gáspár Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (246 megtekintés)
A Boldogságóra program 2. témája „Az optimizmus gyakorlása” volt. Motivációként elolvastam „A szomorú leány történetét”. A mesét követően beszélgettünk a boldogságról, megoldottuk a rejtvényt, és megállapítottuk, hogy mindenre van megoldás, csak akarni kell. Kihangsúlyoztuk, hogy a siker eléréséhez önmagunkat is ismerni kell. Összegyűjtöttünk olyan tulajdonságokat, megerősítéseket, amelyek megerősítenek minket céljaink elérésében, majd ezeket le is írták. A foglalkozáson elmondták, majd leírták a gyerekek, hogy ők min szoktak nevetni. Az óra végén két csoportba álltunk egymással szemben: egyik oldalon a vidám, másik oldalon a szomorú csapat. A vidám csoportnak gesztusokkal, mimikával boldoggá kellett tenni a másik csoport tagjait. Senkinek sem maradt szomorú az arca. Ezt követően „Postásjáték”-ot játszottunk, amikor a gyerekek (5fő) egy sorban álltak fel egymás mögött. Az utolsó ember egy grimaszt mutatott az előtte lévőnek, amit ezután neki át kellett adni a sorban előtte állónak. Végül ez első gyerek megmutatta az osztálynak a grimaszt. Mindenki jót derült a játékon. Élvezték, alig akarták abbahagyni. Az órát a „Pozitív gyerek vagyok” dal meghallgatásával fejeztük be.