Megbocsátás gyakorlása

Fénykép1043.jpg

Elég sok konfliktus adódik osztályon belül, amik megoldása nem egyszerű feladat. A gyerekek végiggondolták, milyen sérelmek érték őket, mit éreztek olyankor. A harag, gyűlölet, sértődöttség, szégyen, elkeseredettség, tehetetlenség voltak a kellemetlen, rossz érzések. Az sem okozott kevés kivétellel örömet, amikor ők bántottak meg valakit. A káröröm, agresszivitás, kiabálás, veszekedés, csúfolódás pillanatnyi kielégülés, lelkiismeret-furdalásba, nyugtalanságba, feszültségbe, további konfliktusokba torkollik.
Visszaemlékeztek olyan esetekre is, amikor megbánták tettüket, bocsánatot kértek vagy ők bocsátottak meg valakinek. Egyöntetűen az ilyen példák jó érzéssel töltötték el őket, megkönnyebbülést, nyugalmat, békességet hoztak, újra pozitív irányt vettek az egymás közötti kapcsolatok.
Megvolt a lehetőségük a gyakorlásra is. Az egész folyamat a megbánással kezdődött, majd bocsánatkéréssel, megbocsátással, kibéküléssel folytatódott a varázsszavak segítségével, kézfogással, öleléssel. Nem könnyű mindezt megtenni! Többen nem is vállalkoztak rá, ill. nem tudtak még megbocsátani a bocsánatkérőnek.

Képek