A megbocsátás gyakorlása

Plakát-a-megbocsátásról.jpg

Április hónap témáját több oldalról közelítettük meg. Az órát zenés vizualizációval kezdtük Bagdi Bella Ho’oponopono című dalára. Megbeszéltük előtte, hogy mindenkinek van pillanatnyilag is olyan konfliktushelyzete, olyan valakivel szemben érzett harag vagy épp bűntudat a lelkében, melynek megoldását, feloldását igyekezhet elképzelni a zenehallgatás során.
Ezután, még szinte a zenés vizualizáció hatása alatt kezdtünk beszélgetni a haragtartás-megbocsátás okozta érzelmekről, ezek jelentőségéről, lelki és fizikai következményeiről. Leszögeztük, hogy a megbocsátás a bocsánatkéréshez hasonlóan az egyik legfontosabb dolog az életünkben, de mindkettőt folyamatosan tanulnunk kell. Nem olyan dolog egyik sem, melyet, ha egyszer megtapasztalunk, akkor a tanulás lezárul, hanem az életünk során újra meg újra olyan helyzetekben találjuk magunkat, ahol a fölháborodás, harag, düh, vagy épp a megbánás, lelkiismeret furdalás érzetét éljük meg. Emberek vagyunk, jó és kevésbé jó tulajdonságokkal, különböző mentalitással, érzelmekkel és értékrenddel, ezért ez elkerülhetetlen. Megfogalmaztuk azt is, hogy a bocsánatkérés és a megbocsátás elengedhetetlen szerepet játszik a lelki fejlődésünk megtapasztalásában is, ez biztos. „Varázsszavakat” gyűjtöttünk, melyek ebben a segítségünkre lehetnek, s melyek a tantermünk ajtajára is kikerültek. A megbántás formáinak számbavétele kapcsán arra is kitértünk, hogy miért van szükség erre, és kinek van szüksége a leginkább ezekre. Nekünk! Mert mi magunk érezzük ezek hatására azt, hogy felszabadulunk, megkönnyebbülünk, amikor bocsánatot kérünk, és meg is bocsátanak nekünk, vagy mi magunk megbocsátunk. A megbocsátás mindenkit örömmel tölt el, a hiányában érzett érzelmek megmérgezik a lelkünket, a kapcsolatainkat.
Az osztály ezt követően 3 csoportban dolgozott. Az egyik csoport egy figyelemfelkeltő plakátot alkotott a megbocsátás fontosságáról. Képeket kerestek, rajzokat készítettek a témáról.
A másik csoport tagjai fogalmazást írtak Szabadulj a haragtól! címmel.
A harmadik csoportot alkotó gyerekek pedig forgatókönyvet, szereposztást írtak és kisfilmet készítettek Az érem két oldala címmel.
Munkájuk végeredményei láthatók a feltöltött fotómontázsokon, képeken.

Képek