Társas kapcsolatok ápolása

- Csoport neve: simonsarolta
- Szivárvány Óvoda, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Általános Iskola, Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (558 megtekintés)
A mai napon iskolánk egy újabb osztályában tartottam boldogságórát. Az első osztályosok számára a következő órát állítottam össze: bevezetésként választottam Prof. Dr. Bagdy Emőke mozgás alapú relaxációs gyakorlatai közül a ” Napimádást”, „Égig érő fát”, ” Irka-firkát”. Ezután meghallgattuk a hónap dalát Bagdi Bellától, az utasításokat végrehajtva mozogtunk, táncoltunk, örültünk. Ezt követően körbe ültünk, s egy varázskendővel leterített kosárból előkerültek különböző állat- bábok. Mindegyikről gyűjtöttünk olyan tulajdonságokat, melyek segítenek a harmonikus emberi kapcsolatok megteremtésében, ápolásában, konfliktusok kezelésében. Majd egy mesebeli állatkertbe csöppentünk, csukott szemmel húztunk egy bábot, belebújtunk és elkezdtünk úgy viselkedni, mint ők. Zenére kinyíltak a ketrec ajtók, a kis állatok kijöhettek, mozoghattak szabadon. Amikor a zene elhalkult, becsukódtak az ajtók, le kellett ülniük. A következő játékban ismét választaniuk kellett az állatok közül és átadni azt egy osztálytársuknak, aki hasonló tulajdonsággal rendelkezik, mint az állatka. Az óra végén meghallgattuk Bagdi Bella: Repülj velem, pozitív énképet és önbizalmat fejlesztő gyerekdalok CD-jéről a 11-es dalt. A relaxációs gyakorlat segített feldolgozni az óra eseményeit.
A pedagógus neve: Némethné Simon Sarolta, Szivárvány Óvoda, Fejlesztő Nevelést- Oktatást Végző Iskola, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (OM: 200790)
Óra típusa: boldogságóra
Osztály: 1. osztály
Az óra témája: társas kapcsolatok ápolása
Az óra cél és feladatrendszere: az emberi kapcsolatrendszerek, közülük a barátság, a családi kapcsolatok ápolása, továbbá konfliktus kezelési technikák, a társas kapcsolatokban rejlő boldogító erő feldolgozása
Az óra didaktikai feladatai: motiváció, következtetés, absztrakciók, értékelés
Tantárgyi kapcsolatok: Életvitel és gyakorlati ismeretek, Környezetismeret, magyar nyelv és irodalom
Felhasznált források: Bagdi Bella, Prof. Dr. Bagdy Emőke, Dobrova Zita: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek 6-10 éveseknek, Budapest 2017,
Bagdi Bella, Dobrova Zita: Boldoságóra munkafüzet 6-10 éveseknek, Budapest 2017
Bagdi Bella: Repülj velem, pozitív énképet és önbizalmat fejlesztő gyerekdalok CD
http://boldogsagora.hu/oktatasi-segedanyag a hónap dala
Helyszín: Szivárvány Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény második osztály tanterme
Dátum: 2017. 11. 14.
Megjegyzés:
Boldog iskolaként a saját osztályom mellett már iskolánk első osztályában is elkezdtük a boldogságórákat, az órán részt vettek még: Dolmányosné Szabocsán Ágota osztályfőnök, Kériné Vajda Mária gyógypedagógiai asszisztens
A gyerekek és felnőttek számára egyaránt kellemes élmény volt az óra.