Az optimizmus gyakorlása

IMG_6126.jpg

OKTÓBERI BESZÁMOLÓ
OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA

Beszélgettünk az optimizmus és pesszimizmus fogalmáról, hatásairól. Majd meghallgattuk a hónap dalát úgy, hogy a gyerekek becsukták a szemüket, és próbálták átadni magukat a zenének.
Ezután következtek a példamondatok, ahol derűlátóbb gondolatokat kellett, hogy megfogalmazzanak a gyerekek. Nagyon jól érezték a feladatot. Majd csoportokat alakítottunk, és mindegyik csoport kapott egy szituációt, amiben az adott szereplőnek pesszimista gondolatai vannak, és ezt kellett átalakítani optimistává.
Az óra második felében pedig következett a kézműves rész, ahol tulajdonságfát készítettek. Egy nagy kartonra rajzoltunk egy fát, mindenki kivágott 5-6 levelet magának, amire olyan tulajdonságaikat írtak, amit szeretnek magukban, vagy a társaik szeretik bennünk.
Később a szülőértekezleten a szülők ezt kibővítették. Ez a kép kikerült az osztályterembe, hogy a gyerekek mindennap töltekezni tudjanak e pozitív tulajdonságaikkal.
A kötelező feladatok közül pedig a filmforgatást (Micsoda különbség!) választották a gyerekek, amit külön iskolán kívül készítenek majd el. Ez a feladat még folyamatban van.

Képek