Varázsszemüveg

- Csoport neve: 9vadoc6b
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (453 megtekintés)
A tevékenységek leírása:
1. óra
Arra kértük, a gyereket, hogy válaszanak maguknak egy társat, mert Nevetésversenyt fogunk rendezni. Ők lesznek a Vidám bohócok, akiknek az lesz a feladatuk, hogy megnevetessék egymást, mégpedig úgy, hogy az egyik bohócnak minél tovább kell komolynak maradnia. Ha sikerül megnevetetni a társát, akkor csere következik.
A játék után megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát, miért jó a nevetés, majd rátértünk az optimizmus és a pesszimizmus értelmezésére, miközben példákat mondtak a gyerekek. Ezután színes lapokból szemüvegeket készítettek maguknak. Körbeültünk és arra kértük őket, hogy képzeljék el, hogy az a szemüveg, amit készítettek, az egy varázsszemüveg, amelyet, ha felvesznek, akkor a rossz dolgokban is meglátják a jót. Meséljenek olyan történetet, amely kellemetlen, rossz volt számukra, majd tegyék fel a varázsszemüveget és lássák meg a helyzet jó oldalát.
Miután mindenki elmondta a saját kis történetét, a gyerekek újra feltették a varázsszemüvegeket és arról beszéltek, hogy miben reménykednek a jövőt illetően.
2. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel a Csillagfény című feladatot. A gyerekekkel közösen kitaláltunk egy olyan történetet, amelynek a mottója egy Victor Hugo idézet: „A felhő mögött, mely ránk veti árnyékát, ott a csillag, mely ránk veti fényét”.
A téma lezárásaként újra felolvastuk a Csillagfény című történetet.