Optimista kis manók

- Csoport neve: Narancska
- Kertvárosi Óvoda Anikó Utcai Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (100 megtekintés)
Hamarosan érkezik a nagy szakállú Télapó, így a manók munkába álltak. Amit tudni kell a manókról, hogy legtöbbször vidámak és optimisták. De mit is jelent ez munka közben?
Manós tevékenységek a vidámságért:
– Örömkereső nagyítók készítése ragasztással, díszítéssel. /WC papír guriga felhasználása, előre kivágott színes csíkok és kinyomott formák./
– Örömkereső használata a hét során bármikor- társak meglesése, felvidítása. Mosolygás az örömkeresőbe- „vidám fotó” készítése.
– Szegény manó barátunk megbotlott, miközben a Mikuláshoz sietett, így kiestek a kezéből a fontos ünnepi tárgyak, az örömkereső itt is a segítségünkre volt. Segítettünk a manónak megkeresni a szétszóródott tárgyakat a nagyító segítségével. /Megtanultuk, ha valami nem sikerül, akkor nem szomorkodni kell, hanem gyorsan kijavítani, megoldani azt./
Kiscsoportban kifejezetten fontos a kudarctűrés alakítása, elviselésének megtanítása. Ha nem sikerül valami, ne a sírásban, elkeseredésben lássák a megoldást. Egyéb opciók felajánlása, optimista hozzáállás formálása.
– Manó kiképző akadálypálya- A Mikulás a legtalpraesettebb manókkal dolgozik együtt. /Fel és átlépések gyakorlása, páros lábon ugrás, terpeszugrás gyakorlása, padon haladás, egyensúlyozás, ugrás guggoló támaszba érkezéssel./ Eszköz: kis labda (varázslabda)
A manók megtanulnak a tárgyakra vigyázni, ezt jelképezi a varázslabda. Úgy kell hordozni járás, futás és egyéb gyakorlatok közben, hogy nem ejtik el (pont, mint az ajándékokat). Itt gyakorolhatják, hogy lehet osonni, halkan járni, egyensúlyozni, akadályokon átjutni.
– „Varázstakaró”, ami jókedvűvé tesz szomorúság esetén. A takarót magával hozza a Mikulás kedvence, Csillag rénszarvas. Aki szomorú azt betakargatjuk vele és a mondókával jobb kedvre derítjük.
Varázsmondóka: „Táncol a szél, ragyog a fény. Mosolyra derül ma minden kis lény.!”
Az optimizmus, mint fogalom nem kézzelfogható a gyerekeknek, így ismét játékosan, keretbe foglalva igyekeztünk ezt a szemléletet átadni. Ez nem egy véget érő folyamat, hanem egy mindennapos feladat, hogy a gyerekek a későbbiekben hatékonyan tudjanak feladatokat, problémákat megoldani, és az ezzel járó hibákat és kudarcokat helyesen átvészelni. Az optimista szemlélettel pedig újrakezdeni.





