Megsértődött a Gellért hegy

1-9.jpg

A szeptemberi hónap témája „A hála gyakorlása” volt. A boldogságóra foglalkozás elején közösen meghallgattuk Bartos Erika „Megsértődött a Gellért-hegy” című meséjét. A történet remek lehetőséget adott arra, hogy a gyerekek megismerkedjenek a pozitív kapcsolatok, a kedvesség és a hála fogalmaival, miközben figyelemmel kísérték a mese eseményeit.
A mesehallgatás után beszélgetést kezdeményeztem a gyerekekkel, hogy együtt gondolkodjunk el a történet tartalmán és kapcsoljuk össze a hónap témájával. Először a pozitív kapcsolatok kerültek szóba: beszélgettünk arról, ki járt már a Gellért-hegynél, hol található, és kivel látogatták meg. Megbeszéltük, hogy a mese szerint miért sértődött meg a Gellért-hegy, és felvetettem a kérdést, hogy ők maguk mit tehetnének annak érdekében, hogy jó kapcsolatot ápoljanak csoporttársaikkal.
Ezután a hála témájára tértünk rá. A gyerekek azon gondolkodtak el, hogy miért lehetünk hálásak a természetnek, például a hegyeknek, madaraknak vagy folyóknak. Elképzeltük, hogy ha ők lennének a Gellért-hegy, minek örülnének a legjobban, és mi tenné őket boldoggá, illetve hogyan érezhetik, hogy megbecsülik őket. Megbeszéltük azt is, miért fontos kifejezni a hálánkat mások felé.
A kedvesség témáját a mese szempontjából elemeztük: megvitattuk, mi történhetett volna, ha a két hegy kedvesen viszonyult volna egymáshoz, valamint azt, hogy miért döntött a Gellért-hegy a továbbállás mellett. A gyerekek is beszéltek arról, kiknek és milyen problémákat okozott a két hegy versengése, így jobban megértették a konfliktusok és a kedvesség összefüggéseit.
A beszélgetés után minden gyermeknek egy „Gellért-hegy” színezőt kellett kiszíneznie, mely szorosan kapcsolódott a mese témájához. Ez a kreatív tevékenység segítette az élmény vizuális feldolgozását és a pozitív élmények elmélyítését. A foglalkozás végén minden gyermek egy-egy erősség jutalmat kapott, amely a hála és a kedvesség témájához kapcsolódott, így lehetőségük volt a pozitív tulajdonságaik és tetteik elismerésére.
A tevékenység végén meghallgattuk Bagdi Bella „Boldog vagyok!” című dalát, melyre a gyermekek önfeledten táncra perdültek.
Összességében a Boldogságóra során a gyerekek játékosan és élményszerűen tapasztalták meg a hála, a kedvesség és a pozitív kapcsolatok jelentőségét, és lehetőségük volt saját érzéseiket és élményeiket is kifejezni.

Képek