A hála gyakorlása

- Csoport neve: larmasok8c
- Németh László Gimnázium, Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (21 megtekintés)
A hónap témája a hála. Nyolcadik osztályban 20 tanulóval dolgoztuk fel. Két órát foglalkoztunk vele.
Először az alábbi nyitott mondatot felezték be a gyerekek: „A háláról az jut eszembe, hogy…”
Majd arról beszélgettünk, hogy hogyan lehetne körülírni, elmagyarázni a hála szót, mint az Activity játékban. Felmerült, hogy mi a különbség a köszönöm és a hálás vagyok között. A gyerekek ügyesen megfogalmazták, hogy a köszönöm nem mindig őszinte, lehet akár gúnyosan is használni, míg a hála őszinte érzés, mely belülről fakad.
Utána arról beszéltünk, milyen képi szimbólummal lehetne megjeleníteni a hála szót. A gyerekek a szívet mondták, illetve az imára kulcsolt kezet. Az egyik kislány ezt a következő órára le is rajzolta.
A második órán színes kis papírdarabokat osztottam ki, és kértem a gyerekeket, hogy írják rá ki miért tud hálás lenni. Én is részt vettem benne. Érdekes volt látni, hogy volt. akinek ez nem okozott gondot, több papírt is felhasznált (mindegyikre egy-egy dolgot írtunk), és két-három tanuló azt mondta, hogy ő ezen még sohasem gondolkozott, nem is tud írni semmit. Amikor segítségképpen felsoroltam (jó)néhány példát, elcsodálkoztak, és lelkesen belekezdtek az írásba. Ezeket a papírokat összehajtva összegyűjtöttük és beletettük egy üvegbe. Ez az osztály hálaüvege, amibe bárki, bármikor dobhat még bele.
A gyerekek élvezték a témát, nyitottak voltak és együttműködőek mindkét órán.
Hálás vagyok ezért a hálás témáért, mert nagyon fontos a mai világban tudatosítanunk magunkban, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak.
