„Valamiben én is JÓ vagyok!!!”

- Csoport neve: Kis virág 2025.
- Károly Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (32 megtekintés)
„Valamiben én is JÓ vagyok!”
A Boldogságóra következő „állomása” októberben az Optimizmus gyakorlása volt, mely igazi kihívást jelentett az óvodásainknak, hiszen erről a fogalomról az ő szintjükön igen nehéz beszélgetni, ráéreztetni, de SEMMI SEM LEHETETLEN, mint ahogy ez ebben a hónapban be is bizonyosodott.
Az érzékenyítő kezdeményezést -tekintettel arra, hogy több ovisunk őszi szabadságát vette ki az iskolai szünetben-, rendhagyó módon, igazi vegyes korosztályú csoportban valósítottam meg. Szabad játéktevékenységből kezdeményeztem, méghozzá úgy, hogy meglepetésként megérkezett a csoportba Sün Artúr, aki igen szomorú volt.
Megkérdeztem tőlük, vajon kíváncsiak-e arra, mi lehet az oka Sün Artúr szomorúságának.
Kórusban kiabálták: IGEN!
Nos, mielőtt kiderítenénk- mondtam nekik- játsszunk egyet, méghozzá Szomorú Szilárd és Boldog Blanka segítségével.
Nagy örömmel vállalkoztak a gyermekek arra, hogy párosan- egyikük szomorú, másikuk vidám mimikát felöltve-játsszanak segítségemmel egy interaktív párbeszédes játékot:
„Látom, szomorú vagy…hogyan tudnálak felvidítani? Mit szeretnél?”
„Sétálni a Tisza-parton, Szépet rajzolni, játszani…”- jöttek a válaszok sorban.
Ezt a játékot, folyamatos szerepcserével., még a legkisebbek bekapcsolódásával, és az ő örömükre is, igen sokáig játszottuk.
A Tódi törpe varázsszemüvege című mesét osztottam meg a gyermekekkel, az eseménynek már Sün Artúr is aktív részese volt, hisz az ő jelenléte igazi motivációt jelentett a gyerekeknek: VÉGRE KIDERÜL, MI AZ OKA SZOMORÚSÁGÁNAK.
A varázsszemüvegen keresztül látni a világot, az ám az igazi csoda! Hisz minden sokkal szebb, erőt meríthetünk viselése által, és olyan dolgokra is képesek lehetünk, melyről nem is gondoltuk, hogy jók lehetünk bennük!
Épp ezért, miután mindenki elmondhatta, miben érzi magát jónak- egy kis illusztrációval segítve- saját kedvére, fantáziáját felhasználva elkészíthette varázsszemüvegét! Előtte azonban megtanultuk Tódi mondókáját, s hozzá begyakoroltunk egy kedves kis mozgássort.
Igazán szép szemüvegek készültek.
Úgy érzem, a játékos feladatsorral élvezetessé tudtam tenni a téma feldolgozását, s bebizonyosodott; az optimizmus is tanulható!



