Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Hatodik érzék
- Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (27 megtekintés)
OKTÓBER- AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA
I. Bevezető:
I. a Az idézet értelmezése közösen:
„Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget, egy optimista minden nehézségben látja a lehetőséget.”
Winston Churchill
I. b Mit jelent-e két fogalom? Szinonimák gyűjtése.
Optimista: bizakodó, derülátó, reménykedő, pozitív, rózsaszínben látó, vidám, derűs.
Pesszimista: borúlátó, kishitű, sötéten látó, kiábrándult, hitevesztett, letört.
I. c Megélt negatív eseményeket gyűjtöttünk össze, ami a közelmúltban érte a Gyerekeket, azt vizsgáltuk meg, mégis mi ennek a jó oldala, mire taníthatja ez őket.
II. A foglalkozás célja: A pozitív gondolkodás elsajátítása volt.
Azt boncolgattuk a Gyerekekkel, hogy a körülöttük lévő történéseket hogyan tudják pozitívan értékelni és az őket érő kihívásokhoz úgy hozzáállni, hogy boldogabb gyermekké /felnőtté váljanak.
Ehhez néhány gyakorlatokat hívtunk segítségül:
1. A munkafüzetben található feladatban 5 bölcsességet keresték meg a tanulók egy táblázat segítségével (1. és 2. kép), ezután megbeszéltük, milyen segítséget nyújthatnak ezek a gondolatok a mindennapjaikban.
2. Ezt követően pozitív válaszokat kerestek pármunkában a munkafüzet 32.oldalán található kérdésekre. (3. kép)
3. „Optimista köpeny” készítésével, optimista szemüveg és süveg viselésével „vértezték” fel magukat diákjaim. (4. és 5. kép)
4. Az óra lezárása:
Házi feladat a pozitív jövőkép kialakításához:
A füzetedbe írd le egy héten keresztül minden nap, milyen lesz a jövőd 1 év múlva, következő héten azt, milyen lesz a jövő 5 éved, ha minden a legjobban alakul, a 3. héten ugyanezt 10 év múlva. Próbáld minél részletesebben elképzelni és leírni.
Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola
A 6.a osztály és Dr. Pappné Piti Ilona





