Optimizmus megismerése, erősségek kiemelése

- Csoport neve: Kiscsillagok
- Radó Tibor Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (26 megtekintés)
Az októberi boldogságóránkon a gyermekek számára ismeretlen szó, az optimizmus került előtérbe.
Ezt úgy ismertük meg, hogy az óra elején meghallgattuk a “Ha jó a kedved…” című dalt, és a koreográfiát is elsajátítottuk hozzá. Ezt követően beszélgettünk az optimizmus szó jelentéséről, szemléltetésként pedig kártyákat kaptak a gyermekek, melyeken “negatív” események voltak ábrázolva. Ilyen például, ha esik az eső… Ezen eseményekből kértem meg, hogy fogják meg azt az oldalát, melyet pozitívnak látnak benne: Esik az eső, viszont így van időnk kipróbálni a teremben az új társasjátékot. Minden gyermek különböző kártyát kapott, és amennyiben nehezen ment, hogy pozitív dolgot fogalmazzanak meg, rávezetéssel segítettünk nekik.
Az óra másik felében pedig a pozitív vonalon tovább haladva alkottunk egy fát, amely a gyermekek és felnőttek kézlenyomatából készült. Minden lenyomat közepében szerepel az az erőssége a személynek, amit akár maga, akár külső személy gondol róla. Ezen fa elkészítését szerencsére minden gyermek élvezte, és boldogan nézték végig a kész alkotáson.
Az óra azzal zárult, hogy kiemeltük még egyszer a gyermekek erősségeit és eldöntöttük, hogy hova szeretnék kitenni az alkotást.
Számomra ez az óra örök élmény marad.
