Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Kaméleonok 4.a
- Bólyi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (18 megtekintés)
Boldogságóránkat a „jó dolgok naplójával” kezdtük. 3 dolgot kellet írniuk a tanulóknak, amelyek az elmúlt napokban történtek velük. A táblára kitéve megbeszéltük a leírtakat. „Mi lehet jó ebben?” című feladatunkban kellemetlennek tűnő helyzeteket mondtam a gyerekeknek. Nekik „át kellett keretezniük”, azaz meg kellett magyarázniuk , hogy mi lehet ebben mégis jó? Az „Optimista-pesszimista szemüveg” játékban két csapat játszott egymással. Itt szintén különböző helyzeteket kaptak a csapatok. Az opimista csapat pozitív szemmel nézte a helyzetet, a pesszimista csapat pedig negatív szemmel. Választ kerestünk arra a kérdésre, hogy „Melyik érzés volt jobb?” Egyértelműen a „derűlátó” gondolkodás győzött. Varázsmondatokat kellett folytatniuk papírlapon. A mondatok így szóltak: „Ügyes vagyok, amikor…, „Büszke vagyok magamra, mert…”, „Sikerülni fog, ha…” Mindezt közös megbeszélés követte. A padlón körben ülve „optimista dobókockával” dobtak a gyerekek, aamelynek minden oldalán egy-egy kérdés volt. Dobás után megválaszolták a rajta lévő kérdést. Kérdések: „Mi az, ami ma örömet okozott?, „Mi az, amire büszke vagy?, „Mi az, amit várok?, „Mi az, amit úgy érzem meg tudok csinálni?, „Mi az, amiben hiszek?, „Mi az, ami felvidít? Rajzos feladattal zártuk az órát. „Ha Nap lennék” címmel. Itt le kellett rajzolniuk magukat Napként, és a sugaraiba pedig a jó tulajdonságaikat írták be, amelyet megbeszélés követett.


