Remény, optimizmus

- Csoport neve: MisiPingvin1
- Petőfi Sándor Általános Iskola, Zenta
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (20 megtekintés)
A Boldogságóra októberi Remény, optimizmus témáját egy alkalommal dolgoztuk fel 45 perces keretben, valamint egész októberben beloptuk korrelációként tanítási órák témájához.
************************************
Tagozat: első osztály, 7 tanuló, 4 fiú + 3 lány
Boldogságóra 45 perc, 2025.10.17.péntek
– remény, optimizmus fogalma – beszélgetés
– kártyajáték – Ha a remény szín, hang, íz lenne, mi lenne? Mesélj arról, amikor legutóbb nagyon remélted, hogy megtörténik valami! stb.
– Adj egy ötöst! – önbizalom gyakorlat – Mondj 5 dolgot, az elmúlt évekből, amiben szerinted fejlődtél, amiben jobb lettél, amit megtanultál vagy amilyen képességet elsajátítottál!
– „Még nem termések” – gyűjtése, megbeszéltük, hogy egész hónapban lehet gyűjtögetni, amit még nem tudok, de reménykedem, s derűlátóan állok hozzá, hogy megfogom tanulni – terméseket kosárkába gyűjtjük, a hónap végén beszámolunk, kinek milyen sikere lett!
Zárókör: Nem szeretem, de megteszem – játék. Bal – jobb oldal, bal szeretem – jobb nem szeretem, ki hova áll, de ha mégis megteszem annak ellenére, hogy nem szeretem csinálni, középre beállhatok második lépésre. Eljátszottuk kedvelem ízek/étel/érzések/gondolatok formájában is.
*************************************************************************
OKTÓBER folyamán folyamatosan tanítási órák/tantárgyak témájához kötöttük Boldogságóra Remény – optimizmus témáját.
– Osztályfőnöki óra: Levelet hozott a postás, annak….szereti/nem szereti játék….kibővítve: levelet hozott annak, aki nem szeret mosogatni, de mégis megteszi, elmosogat, ha megkérik rá….nem szeret takarítani, de anyukája kedvéért megteszi, meglepi vele feladat…(gyerekek körben állnak, helyet változtatnak, ha úgy érzik mozdulnának)
* Titkos barát – egy hétig titokban kedves barátja lettél egy osztálytársadnak, iskolatársadnak.
– Környezetismeret- Mit vinne magával? Mit pakolna be utazótáskájába? – mennyire ismerjük egymást játék. Egy tanuló elhagyja a tantermet, többiek kiszámolóval kiszámolják, kinek pakolunk be utazáshoz, táblára bőröndöt rajzolunk, bele tárgyakat/dolgokat rajzolunk, behívjuk társunkat, bemutatjuk neki bőrönd tartalmát, ki kell találnia, hogy a tanteremben tartózkodó diákok közül, kire is gondolhattunk!
– Gyermekhét alkalmával – kézműveskedés – Makramé csomózás alapjai / kulcstartó-fityegő készítése. Célok kitűzése: csomóba kötöttük kívánságainkat/céljainkat, a kulcstartó mindig eszünkbe juttatja majd, hogy mi a kitűzött cél. (falusi- könyvtári kézműveskedés, Könyvtárkör ügyeskezű asszonyainak közreműködésével)
– Képzőművészet szakkör – finommotorika fejlesztése – fonalgrafikával készült levélkék. A leveleket tovafújja a szél, céljainkat, reményeinket, elhatározásainkat belefűztük, mindenki elmondta miben szeretne jeleskedni, és igyekszik kitartó lenni, hogy el is érje a célját. Itt is a fonalgrafika lépésiben kitartónak kellett lenniük, minden fűzés kezdetben nehéz volt, de a végére belejöttünk, kitartóak voltunk.
– Környezetismeret – Érzelmeink témakör – Meséld el egy sikeredet! Mit éreztél? Milyen szín lenne az érzelem, hol érzed, milyen mozgást -mozgássorozatot fűznél hozzá?
– Titkos feladat – otthon meglepni anyut/aput egy olyan cselekedettel, amire nem kért meg, nem igazán szereted elvégezni, mégis megteszed. Hónap végén mindenki beszámolt, sikerült-e neki a titkos feladat.
– Mire van szükségünk a célunk eléréséhez? Virágkép készítése.


