Optimizmus gyakorlása

Optimizmus gyakorlása

Optimista rálátás fejlesztését is nagyon fontosnak tartom az alsó tagozatos korosztályban. A kézikönyv feladataiból válogattam ki, hogy különböző helyzetekben érezzék, melyik megoldást szeretnék leginkább átélni. A foglalkozást egy ráhangolódó relaxációval indítottam, aminek a szőlőszüretelés volt a témája és a beleélés, a képzelőerő előcsalogatása. Nagyon kedvelik ezt, a gyakorlat közben nevetgélés is volt. Így hamarabb feloldódnak a beszélgetésre, a témára. Sok jó megoldást tudtak megfogalmazni. Együtt haladtunk, és írtuk a pesszimista és az optimista lehetőségeket. A másik feladatuk, hogy saját magukat simogassák meg biztató mondatokkal. Meglepett egy-egy megfogalmazás, ami a pozitív pszichológia elméletét támasztja teljesen alá és együtt nem is mondtuk teljesen ki: ” Szeretem magam!; Soha nem adom fel!; Nem kell mindig tökéletesnek lennem!”
A feladatvégzés közben Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát hallgattuk.

Képek