Varázsszemüveg

Varázsszemüveg

A foglalkozást Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalával kezdtem. Ezt többször is meghallgattuk, mert igényelték a gyerekek. Majd egy relaxációs játék következett: Almát szedj, ügyesedj. Ez nagyon tetszett a gyerekeknek. Majd elérkezett hozzájuk Boldog Dóra, akit köszöntöttek öleléssel, puszival, majd beszélgettek kicsit. A beszélgetés során kitértünk arra, hogy ki miben gondolja magát ügyesnek, ezekhez képeket is kiraktam. A gyerekek sokféle dolgot mondtak: „Én ügyes szoktam lenni otthon, mert segítek anyának a főzésben”. „Én rajzolásban vagyok ügyes”, „Szerintem én szépen tudok énekelni”. „Én ügyesen elpakolom a játékokat.”, „Én megtanultam cipőt kötni, úgyhogy én abban vagyok ügyes.”, „Én pedig tudok biciklizni”. Sorban elmondták a gyerekek. Aki bizonytalanabb volt, annak segítettek a társai. Majd egy mese következett: Bezzeg Andrea Tódi törpe varázsszemüvege című mese. Figyelmesen hallgatták a gyerekek. Majd mindenki elkészíthette a saját varázsszemüvegét. Sokféle eszközt, anyagot ajánlottam fel nekik, így kreatívabbnál kreatívabb megoldásokkal készültek el a szemüvegek. Amíg megszáradtak a munkák, körbeadtam egy tükröt, amibe ha belenéztek, mondani kellett külső vagy akár belső tulajdonságot magukról: pl. „Szép a szemem”, „Tetszik a hajam”. A tükörjáték után Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék következett. Egy gyermek mondott egy szomorú dolgot, egy másik pedig kigondolta, hogyan lehetne segíteni neki. Ezt a játékot nagyon élvezték. Sok ötlet született egy-egy szomorú dologra, problémahelyzetre, egymásnak is segítettek. A foglalkozás végén felragasztották az optimizmus jelét a lépcsőfokra.

Képek