Pozitív gyerek vagyok

Pozitív gyerek vagyok

Faddi Gárdonyi Gézs Általános Iskola
7130, Fadd, Váci Mihály u.1
Tanító: Szépvölgyiné Szűcs Krisztina
Osztály:4.osztály
Téma: Optimizmus gyakorlása
A gyermekek már nagyon izgatottan várták a következő boldogságóra foglalkozást. Az optimizmus témát úgy dolgoztam fel, hogy az minden tanuló számára érthetővé váljon.
Ehhez a legjobb módszer, ha játékos feladatokat alkalmazok az órán.
A foglalkozást mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük meg:
,,Domborítok, mint a cica, házba bújok, min a csiga”.
Majd a testi és lelki ráhangolódás érdekében meghallgattuk a Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát.
Ezután felolvastam nekik egy versikét az optimista békáról, hogy még inkább megértsék ennek a fogalomnak a jelentését :Aranyosi Ervin: Életre szóló tanmese.
Megbeszéltük a vers tanulságát és illusztrációt is készítettek hozzá a gyerekek.
Ezt követően az osztály gyűjtő munkára indult. A legszebb faleveleket gyűjtötték össze az iskola udvaráról. Ezekből a levelekből készítettük el a ,,Nevető levelek” című játékot, amelynek az volt a célja, hogy mindenki adott egy falevelet a társának. A gyerekek a levelek átadásakor elmondták, hogy mi volt az a dolog, amivel mosolyt csalt a társa az arcára. Felvidították, mosolyt csaltak társuk arcára. Öröm volt látni, hogy a gyerekek milyen lelkesek és mennyi apró pillantásra, gesztusra, mozdulatra is figyelnek. Az osztályban minden gyermeknek mosoly ült az arcán a játék során. Kérték, hogy a jövőben többször is játsszuk ezt a játékot. társának, aki valamivel felvidított, megmosolyogtatott, megnevetetett. A gyerekek a levelek átadásakor elmondták, hogy mi volt az a dolog, amivel mosolyt csaltak az arcára. Öröm volt látni, hogy a gyerekek milyen lelkesek és mennyi apró pillantásra, gesztusra, mozdulatra is figyelnek.
Az óra végén volt még annyi idő, hogy beszélgethessünk a kitartásról, mikor könnyebb és mikor nehezebb kitartónak lenni. Hogyan segíthettünk magunknak, egymásnak, ha szükség van rá.

Képek