Világ Gyalogló (Hó)Napja

- Csoport neve: Madárkák
- Tasnádi Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (37 megtekintés)
Októberben, a Világ Gyalogló (Hó)Napjában lépésről lépésre erősítették optimista szemléletüket, kitartásukat és egészségüket a Tasnádi Általános Iskola Előkészítő C osztályának Madárkái, családjaikkal egyetemben.
A szép időjárásnak köszönhetően egy igen gazdag, egész októbert átölelő programsorozatot volt szerencsénk megvalósítani. Célul tűztük ki, hogy több ezer lépést gyűjtünk össze osztályközösségünk életminőségének, jóllétérzetének a javítása érdekében.
Úgy gondoltuk, hogy lépéseket gyűjtve a családdal és az osztálytársakkal közösséget formálunk, megérezzük az összetartozás szellemének erejét, megerősítjük az izomrendszert, a légzőrendszert, javítjuk a vérkeringést és az agy működését, tanulunk a természetről, a közlekedési szabályokról, személyes kapcsolatba kerülünk az egészséges életmódot gyakorló gyalogjáró emberekkel, minőségi időt töltünk családtagjainkkal és osztálytársainkkal.
A programsorozat első ,,lépése” a cél rögzítése, tudatosítása volt: ,,Gyűjteni lépéseket otthon a családdal és az iskolában a társakkal”, illetve a célok elérésenek a reményteljes megvalósátisához szükséges tennivalók, stratégiák kidolgozása. Természetesen mindez csak szóban, hiszen a Madárkák ebben a korban még nem tudnak írni. Azt is eldöntöttük (mi a felnőttek), hogy a SHTEAM holisztikus nevelési filozófia szerint, céltudatosan fogjuk alkalmazni a technológia vívmányait a lépések nyilvántartására, lépészsámláló órák, telefonos applikációk használatával. Aki akart, dokumentáló fényképet készíthetett és küldhetett elektronikus úton a tanító néninek. Mérnöki munkaként arra gondoltunk, hogy színes térképet készítünk kollázs technikával városunk központjáról, a távolságokat lépésekben mérjük és így tüntetjük fel a térképen is. A természettudományos, egészség témakör, gyaloglással kapcsolatos tudnivalóinak az alapos megértése érdekében szakértőt hívtunk meg az iskolaorvos személyében, aki a pulzusról, a szaturációról mesélt, majd mért különböző eszközökkel mindenki esetében. A matematikai logikus gondolkodás feilesztését is bevetettük, hiszen a különböző lépészsámláló digitalis eszközök egyidejű használata során kiderült, hogy azok kis eltéréssel ugyan, de különböző lépészsámot mutatnak. A gyerekek igényeit kielégítve, meg kellett jó alaposan beszélnünk, hogy rájöjjünk, a különbség a lépések hosszából származik, tehát a lépésszámlálók igen csak okos műszerecskék, ügyesen alkalmaszkodnak a használójukhoz. Próbáltuk megérteni azt is, hogy a lépések száma nem egyenesen arányos a megtett távolsággal, nem csak az számít, hogy hány lépés, hanem az is, hogy mettől, meddig. Megbeszéltük, hogy ezt a témát mint mindegyik mást, amit érintettünk a gyaloglás gyakorlása során, beleértve magát a gyaloglást is, még folytatjuk ahogy növünk egyre magasabb szinten.
Osztályunk októbere, Világ Gyalogló (Hó)Napja, közösségépítő, egészséges életmódra nevelő, holisztikus nevelésre törekvő ,,Mozduljunk ki együtt gyalogosan!” címő programsorozata tele volt optimizmussal, az együttlétek és a sikeres megvalósítások örömével.
Jelentjük, hogy megfogalmazott céljainkat elértük és több lépést gyűjtöttünk a boldogság elérésében, mint azt az elején gondoltuk.
Szeretettel,
Sipos Zsófia tanító néni és a Madárkák egész népe




