Optimizmus hete-, napi játékok és beszélgetések

- Csoport neve: Misi mókus
- Váci Földváry Károly Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (30 megtekintés)
Az órát relaxációval kezdjük. Téma bevezetése: Mi volt ma jó? Beszélgetés arról mi volt ma a legjobb dolog, minek örültél ma, ezzel segítem a gyerekeket hogy a pozitív eseményekre fókuszáljanak. Ezt követően felolvasok egy mesét melyet feldolgozunk, címe: A szomorú királykisasszony. Megbeszéljük a gyerekekkel az optimista és a pesszimista jellemzőket a szereplőkről. A legfontosabb hogy mi magunk mutassuk be az optimizmust, ha valami nem sikerül, mondhatod: „Ez most nehéz volt, de legközelebb jobban megy.”, „Kicsit bosszant, de biztos tanulunk belőle.”. Megkérdezem a gyerekektől hogy melyik szereplővel tudnak azonosulni.
Pozitív hősök meséje: egy történet amely a suliban történt, ahol a szereplők a nehézségek ellenére is kitartottak. Beszélgetés: Mit csináltak jól a történetben lévő szereplők?, Szerintük miért nem adták fel? (Ezzel ábrázoltam a reményteljes gondolkodást). Ezt követően készítünk rajzot örömteli pillanatokról. Az óra zárásaként közösen elénekeltük a Pozitív gyerek vagyok című dalt Bagadi Bellától.
Az optimizmus hete:
1. Hétfő: A jó dolgok napja (Észrevenni a jó a mindennapokban)
2. Kedd: A pozitív szemüveg (Megtanulni másképp nézni a nehéz helyzetekre)
3. Szerda: A hála napja (Felismerni, hogy sok mindenért lehetünk hálásak)
4. Csütörtök: Dicsérő nap (Észrevenni és kimondani a jót másokban)
5. Péntek: A siker napja (Megerősíteni a pozitív önértékelést)





