Boldogságóra: Az optimizmus gyakorlása
- Csoport neve: Sakkolók3a
- Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Toldi Lakótelepi Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (30 megtekintés)
Negyedik osztályosaim vannak. Ezt a témát két órán dolgoztuk fel, mert az optimista szemüveg elkészítéséhez több idő kellett. Az optimizmus gyakorlásához magát a fogalmat kellett tisztáznunk, átbeszélni, mit is jelent. Milyen érzelmeket élnek át, ha pozitívan vagy negatívan gondolkodnak ugyanarról a feladatról, vagy élethelyzetről. Érzéseket, gondolatokat, viselkedéselemeket csoportosítottak. Elkészítettük az optimista szemüvegeket, mindenki nagy odaadással dolgozott. Kerestünk az életünkből példákat mondatokra, amit akkor mondunk, ha nem hisszük, hogy jól alakulnak a dolgok, megfelelő mimikával megjelenítettük a hozzá kapcsolódó érzelmeket, és azt is megbeszéltük, hogy hogyan lehetne ezen változtatni, mit mondanánk, ha rajtunk lenne az optimista szemüvegünk. Sikerült észrevennünk, hogy ha pozitív érzésekkel fordulunk egy problémához, könnyebben találunk megoldást rá. Hoztak példát arra, hogy egy számukra szorongásos helyzet mégis jól végződött, és így utólag belegondolva felesleges volt félni tőle. Az egyik kisfiú, aki tavaly került hozzánk, azt mondta: ” Amikor idejöttem ebbe az osztályba, nagyon féltem attól, hogy nem fogadtok majd be. De mégis befogadtatok!” Neki ez a harmadik iskolája volt három év alatt. Megbeszéltük, hagy a szemüveget más órákon is használni fogjuk, ha fülöncsípjük magunkat és egymást a negatív gondolkodáson.



