Optimista hozzáállás

- Csoport neve: napocska-b
- Meixner Ildikó EGYMI Bólyi Telephelye
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (31 megtekintés)
A csoportba járó tanulók képességei nagyon különbözőek. Ezért rendkívül fontos esetükben az optimista hozzáállás, és nem az azonnali feladás. Sok esetben szükséges egy azon feladatra többféle megoldást találnunk, hogy tanulóink valóban mindannyian pozitívan tudják megélni magát a feladatvégzést. Ezekben az esetekben is fontos szerepet játszik az optimizmus, a pozitív hozzáállás.
A boldogságóránkon egymás köszöntését követően, ráhangolódásként meghallgattuk az Érzések című gyerekdalt. A tanulók a dal ritmusát ritmushangszerekkel kísérték. Feladatvégzésként különböző méretű termések közül a legkisebbeket kellett kiválogatniuk. A feladatot valaki önállóan, van, aki segítséggel és van, aki segédeszközzel tudta teljesíteni. Már a feladatvégzés elején megbeszéltük, hogy pozitívan tekintünk a feladatra, mert mindenki meg fogja oldani, és le fogja küzdeni az akadályt. A megérdemelt, pihentető dal után (GYEREKDAL- Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok) az optimizmusról beszélgettünk, és felidéztük az érzéseket melyek az optimizmushoz kapcsolhatók. A beszélgetés során szóba került a pozitív hozzáállás, az öröm és a vidámság is.
A tanóra megérdemelten pozitív értékelése után Bagdi Bella dalával köszöntünk el egymástól.




