Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: 2.a
- Pávai Vajna Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (33 megtekintés)
Boldogságóra – Optimizmus
Évfolyam: 2. osztály
Időtartam: 45 perc
Téma: Lássuk meg a jót – az optimizmus gyakorlása
________________________________________
1. Ráhangolódás (5 perc)
• Körben ülve beszélgetésindító kérdés:
„Mi volt ma a legjobb dolog, ami eddig történt veled?”
• Cél: a figyelmet a pozitív dolgokra irányítani.
________________________________________
2. Bevezetés az optimizmus témájába (5 perc)
• Rövid tanítói magyarázat:
o Az optimizmus azt jelenti, hogy inkább a jó dolgokra figyelünk, és reméljük, hogy minden helyzetből a legjobbat tudjuk kihozni.
o Nem azt jelenti, hogy mindig minden tökéletes, hanem hogy hiszünk abban: a nehézségeket is meg lehet oldani.
• Példák gyerekek számára érthetően:
o Ha elered az eső, lehet bosszankodni – vagy örülni, hogy ugrálhatunk a pocsolyákban.
________________________________________
3. Játékos tevékenység – „Felhőből napocska” (10 perc)
• A gyerekek kapnak papírfelhőt.
• Tanító mond helyzeteket, pl.:
o „Eltörött a ceruzád.”
o „Elmarad a szabadtéri játék, mert esik az eső.”
• A gyerekek kitalálnak egy „napos” gondolatot (mi lehet benne jó).
• A papírfelhő hátuljára leírják a pozitív gondolatot.
• Sárga kartonból napot készítünk, a nap sugarai a gyerekek tenyerei: körbe rajzolják, kivágják.
• A felhőket rákötjük a napra: „optimista gondolatok; naposabb lett a borús időből”
________________________________________
4. Kis történet / mese feldolgozása (10 perc)
• Rövid mese elmesélése egy optimista szereplőről: A kismadár és a törött szárny
• Megbeszélés kérdésekkel:
o Mit csinált volna a szereplő, ha szomorú marad?
o Mit nyert azzal, hogy derűlátó volt?
________________________________________
Eszközök
• Papírfelhők
• Kék, sárga és narancs színű lapok
• Színes ceruzák, filcek
• Rövid mese / történet az optimizmusról





