A hála bevezetése

A hála bevezetése

Az idén kicsi elsősökkel kezdtem el a boldogságóra programot.

A picikkel az első foglalkozáson körbesétáltuk az iskolai udvart és arra kértem őket, hogy figyeljék meg, mennyi szépet, érdekeset lehet észrevenni, ha egy picit odafigyelünk és tudatosan tesszük mindezt. Mivel sokan vagyunk, az osztályt 5 csapatra osztottam, és a nagy udvarunk 1-1 részén végezhették a minikutatást. 5-10 percenként „csatornát” váltottunk. Először a szemünket, majd a fülünket és az orrunkat, végül a kezünket (tapintás) használtuk. Óra végén összeültünk, és beszélgetőkör keretében átbeszéltük, mi mindennek örülhettünk, mi mindenben gyönyörködhettünk.
Következő foglalkozásokon már arról beszélgettünk, hogy mindezért hálásak is lehetünk, egyáltatlán mi az a hála, mikor érezzük. Kiterjesztettük az ő kis életükre is, hogy gondolják végig, ők most miért a leghálásabbak. Erről rajzot is készítettek, ami egy hétig díszítette a táblánkat.
Azóta pedig kis üvegbe gyűjtjük a „hála- kövecskéket”, ha valaki úgy érzi, hogy hálát érez épp, beledob egy színes üvegkavicsot, és elmondja 1-2 mondatban, mit jelképez az ő halakövecskéje. 🙂

Képek