Hála levél

Kep1-3.jpg

Az idei tanévben hatodik évfolyamba lépett a Mosolyka csoportom, osztályom. A tavalyi tanév pozitív tapasztalatai alapján folytattam a Boldogságóra programot. Osztályomban magas a pszichés és magatartási problémával küzdő gyermekek száma, többen beilleszkedési nehézséggel is küzdenek. Bízom az elvégzett feladatok jótékony hatásában mind a tanulási nehézségek leküzdésében, mind a közösségformálás terén.
Szeptember hónapban a Hála a téma. A Boldogságórát egy relaxációs feladat elvégzése után a „Jól érzem magam”dal eléneklésével indítottuk. Ezután felolvastam az Egy pohár tej c. történetet, majd megbeszéltük az érzéseinket ezzel kapcsolatban. A gyerekek elmondták a közelmúlt eseményei alapján, hogy kinek és miért lehetnek hálásak, majd egy hálalevél megírása volt a feladatuk. Szabadon választhattak, hogy kinek szeretnék ezt szánni. Voltak, akik lelkesen kezdtek dolgozni, de voltak, akiket bíztatni kellett, valamint segíteni, hogy kinek és miért lehetne ezt a levelet megírni. A maguk módján-hosszabban, rövidebben, esetleg helyesírási hibákkal-meg is oldották a feladatot. A kérésem az volt, hogy az elkészült leveleket olvassák is fel annak a személynek, akinek íródott. A következő osztályfőnöki óránkon pedig elmondták a tanulók, hogy mi történt, ill. milyen érzések kerültek felszínre a hálalevél felolvasása során. Sok szem nem maradt szárazon! A gyerekek arról is beszámoltak, hogy nekik is örömet okozott, hogy megtapasztalták, milyen jólesett a levelük a címzettnek, és mennyi örömöt tudtak ezzel okozni.

Képek