„Lásd a jót!” – Az optimizmus ereje

- Csoport neve: hetedikesek
- Bán Aladár Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (36 megtekintés)
Az órát a 29. számú közös légzéssel kezdtük, körben állva, kézen fogva egymást. Nagyon hatásosak ezek a légzőgyakorlatok, bár még kicsit elbohóckodják a gyerekek. Tisztáztuk a fogalmakat: optimizmus, pesszimizmus, melyikre mi a jellemző, vázlatosan felírtuk a táblára a főbb jellemzőiket. Meghallgattuk a „Világomban minden rendben van” című dalt. Felolvastam a lakatlan sziget történetér, és abból kiindulva saját tapasztalatainkat osztottuk meg egymással. Megállapításra került, hogy az optimizmus egy döntés következménye is lehet, többen átéltek már olyan negatív, rossz dolgokat, melyek aztán pozitív eredményt hoztak az életükbe. Két feladatot adtam ki nekik, az egyiket részben közösen oldottuk meg, az optimista/pesszimista verziókat teljesen jól „hozták”. Megkapták a hónap témájának a színezőjét, ennek nagyon örülnek, várják és szépen kidolgozzák-erről képet csatoltam. Elkezdték elkészíteni az optimista/pesszimista szemüveget is szabadon választott technikával, közben tovább hallgattuk a hónap dalát, aranyosak voltak, mert már ficeregtek rá, nagyon fülbemászó a dal. Tetszik nekik. Eközben kártyát húztak és színezés közben megbeszéltük ki mit húzott és mi a válasza az adott kérdésre. Otthoni feladatnak a problémakeresésre pozitív válaszok kersését adtam nekik.





