Hála, kedvesség, emberi kapcsolatok ápolása és gyakorlása.

Hála, kedvesség, emberi kapcsolatok ápolása és gyakorlása.

1. alkalom: Hála gyakorlása. Az első foglalkozás igazi felüdülés volt a gyerekek számára, mintha egy lélekemelő szigetre érkeztünk volna, a nyári szünet utáni első napokban. Ahogy egy kis körben helyet foglaltunk, szinte azonnal oldódott a feszültség. A beszélgetés a nyári kalandokról, illetve a háláról, egymás tiszteletéről, egészen szívmelengetővé vált. A gyerekek lelkesen keresték a hálára okot adó dolgokat, a feladatuk az volt, hogy mindenki válasszon magának egy párt és mondjon neki valami szépet, kedveset. Sok apró öröm is felszínre került, ami megerősítette a pozitív gondolkodás fontosságát. A hálajáték során érezhető volt, hogy a közös gyakorlat oldotta a hangulatot és nyitottabbá tette a közösséget. A foglalkozást a hálaerősség dalával zártuk.

2. alkalom: Kedvesség, emberi kapcsolatok. Egymásra hangolódva telt a második alkalmunk is, a szeptemberi hónapban. Az órát, Bagdi Bella: Szép nap ölelj át című dalával kezdtük, ezt követően az emberi kapcsolatokról beszélgettünk, így a foglalkozás végére megerősödött a közösségi érzésünk. A gyerekek fő feladata az volt, hogy válasszanak ki egy személyt, akinek nagyon hálásak és készítsenek neki egy levelet, majd felolvasták hangosan is. A beszélgetések során megtanultuk a figyelmes meghallgatást, ami elmélyítette a baráti kapcsolatokat, és segített egymás jobb megértésében. A tanórán a kedvesség és az egymásra figyelés került a fókuszba, aminek hatására a gyerekek aktívan tettek javaslatokat a jobb osztályhangulatért. Nagyon kedves érzés volt látni, ahogy felismerték a kapcsolatok ápolásának jelentőségét, fontosságát. A témához kapcsolódó feladatok segítettek elmélyíteni az empátiát és az elfogadást. A foglalkozást a kedvességerősség dalával zártuk.

3. alkalom: Mesehallgatás. (Bartos Erika: Megsértődött a Gellért-hegy) A mesehallgatás remekül sikerült, Bartos Erika története azonnal magával ragadta a gyerekeket. A mese feldolgozása során a sérülékenység és a megbocsátás témaköre került elő, melyről őszintén beszélgettek a kisdiákok. Ez az alkalom kiválóan mutatta be, hogyan lehet a mesék segítségével feldolgozni az érzelmi nehézségeket. A segédanyag, 2. számú mellékletének feladatát, a színezőt készítették el a gyerekek. A színes ceruzák és a kreatív feladatok segítettek elmélyülni a gondolatainkban, és kifejezni az érzéseinket társaink iránt.

4. alkalom: Szeptember 30. A magyar népmese napja. A Népmese napjára való ráhangolódás során a hagyományok és a mesék bölcsessége került előtérbe. A gyerekek élvezettel merültek el a magyar népmesék világában, miközben beszélgettünk a bennük rejlő örök értékekről, élettapasztalatokról. Megtekintettük közösen, „A só” című magyar népmesét, ezt követően megvitattuk a mese tanulságait, majd az iskolai rajzpályázatra készítettek a gyerekek illusztrációkat. Ez az óra ismét megerősítette, hogy a mesék és a hagyományok milyen fontos szerepet játszanak a boldogság megteremtésében és a közösség építésében.

Ez a békés, támogató légkör segített lelkileg is felkészülni az új tanév kihívásaira.
A foglalkozások végére pedig egyértelmű volt: a hála és a tisztelet gyakorlása nemcsak a lelkünket gazdagítja, hanem a mindennapjainkat is szebbé teszi, és segít egy harmonikusabb közösség kialakításában. Ennek köszönhetően a gyerekek sokkal nyugodtabbak és érzékenyebbek lettek egymás felé.

Képek