A hála gyakorlása

A hála gyakorlása

2025. szeptember

A HÁLA GYAKORLÁSA

Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola, 6.a osztály
A téma feldolgozását a hála szó szinonimáinak táblán történő gyűjtésével kezdtük, frontális munkában dolgoztunk, leírtuk együtt azokat a szavakat, amelyek a gyerekeknek a hála érzésével kapcsolatosan eszébe jutottak (mint például köszönet, elégedettség, tisztelet, öröm, család, barátok…). Ezek alapján egy hála-puzzlét készítettünk el közösen.
Ezután csoportokban dolgoztak tovább a tanulók. Szétvágtam öt különböző, hálával kapcsolatos idézetet számukra és minden csoportnak össze kellett illesztenie a darabokat, majd el kellett magyarázniuk a többieknek, mit jelentenek szerintük ezek a gondolatok. Ügyesen megfogalmazták azokat és elégedettséggel töltött el, amikor néhányan eddigi tapasztalataikból odaillő példákat, eseteket is említettek. Fegyelmezetten dolgoztak, odafigyeltek egymásra.
Következő órán ugyanazok a diákok dolgoztak együtt, megkértem őket, hogy képzeljék el, ha a hála állat vagy növény lenne, hogyan nézne ki. Érdekes alkotások születtek, a feladat megmozgatta a fantáziájukat. Többek között rajzoltak szép, színes virágokat, „hála-pipit”, hála-főnixet…
A harmadik órán hála-kártyákat gyártottunk, melyeket ki-ki kedve szerint címezhetett meg. Így volt, aki a szüleinek, más az osztálytársának szánta azt. Nagy örömömre én is kaptam egyet.
A negyedik órán megbeszéltük, hogyan folyt a kártyák átadása. Mit éreztek, amikor átadták és hogyan fogadta azt, aki megkapta.
Megállapodtunk, hogy készítünk egy Hála Füzetet és abba írjuk bele egész tanévben, ha hálát érzünk az iskolában valami, vagy valaki iránt….
De természetesen otthon is vezethetnek hála naplót, melybe reggel vagy este beleírják, miért hálásak éppen.
Bízom benne, hogy ezáltal még jobban és tudatosabban ismerik fel a jövőben a jó dolgokat és segíti őket céljaik elérésében ez a rutin.

Dr Pappné Piti Ilona
Osztályfőnök

ooo

Képek