Hála-fürt

Hála-fürt

2025.09.19-én végre megtartottam az első Boldogságórámat, amit már nagyon vártam én is és a gyerekek is.
Az órát az „irkafiraka” nevű gyakorlattal kezdtük. Szeretnék sokszor látni a tanítványaim arcán ilyen boldog önfeledt mosolyt, mint a rajzolás közben láttam. Nagyon élvezték a feladatot. Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át engem című dalát. Ezután rátértünk a hónap témájára, hogy mi a HÁLA, mikor érzünk hálát. Volt néhány nagyon jó példa, de sokan akkor nyíltak meg igazán, amikor a Wordwall feladatában megkezdett mondatokat kellett befejezni. Az órát egy rejtvénnyel folytattuk páros munkában, aminek a megfejtése a hála kifejezésének legegyszerűbb formája volt, a KÖSZÖNÖM szó.
A Csodakantár című mese felolvasása után megbeszéltük, ki-kinek lehetett hálás. Nagyon jól megfogalmazták gondolataikat a gyerekek.
Csoportalakítás után le kellett jegyezniük egy A3-as lapra, miért hálásak reggel/napközben/este. Előzetesen megbeszéltük, hogy nem kell nagy dolgokra gondolni. Csodás alkotások születtek, tele tartalmas gondolatokkal. Következett a Hála-fürt elkészítése. Eddig minden feladatnál közös gondolkodás volt. A „Hála-fürt” készítésénél már önállóan kellett átgondolni, hogy miért is hálásak a mai napon. Így haladtunk a közös-páros- csoportos, majd az egyéni hála megfogalmazásáig. Az óra végén kirakták a gyerekek ceruzákból a HÁLA szót. Igazi kis csapatként segítették egymást, kinek a ceruzája lesz jó, az éppen következő betűhöz. Majd padtársaiknak elmondták, miért is hálásak nekik. Felejthetetlen pillanatok voltak, ahogy egymásra nézve mondták el, miért hálásak egymásnak. A kislányok még egymás kezét is megfogták közben! Úgy érzem, az óra elérte célját, a gyerekek megértették, hogy mi a hála, és hogyan lehet kifejezni. Bízom benne, hogy gyakorolni fogják a hála kifejezését, és ezzel is boldogabb, kiegyensúlyozott gyerekek lesznek.

Képek