Apró öröm a nagy öröm!

Messenger_creation_BE90F564-3F27-4261-B963-4B9A6E6C1ABD-1.jpg

Apró örömök élvezete

Megpróbáltam vidám hangulatot teremteni, mivel igen hideg volt az idő reggelente. A mindennapos testnevelést relaxációs gyakorlatokat nagyon kedvelik a gyerekek. Lassan érkezik a tavasz, ennek ellenére játékosan örömet vittünk a mindennapokba. Rácsodálkoztunk a minden nap adta apró örömökre, kis sikereikre. Párban és csoportosan táncoltunk. Az ablakba kirakott és közösen gondozott jácintunk a meleg a víz és a napfény hatására kinyílott mindenki nagy örömére. Rózsaszín virágai szemet gyönyörködtetően szépek, az illata pedig belengte az egész csoportszobát. Örömmel mutatták a gyerekek egymásnak és a felnőtteknek. Megillatozta miden gyermek a nap folyamán. Bezzeg Andrea: Újra együtt! című mesét kíváncsian hallgatták meg a gyerekek. Góliát és Pirinkó barátságának története a mesés szemüveg felvétele. A mese bemutatja, hogyan találhatunk rá a mindennapokban az apró örömökre, melyek körbe veszik a gyermekek mindennapjait. Bemutattam Pillanatkapitányt, beszélgettünk a gyerekekkel az érzelmeink szabályozásáról, mit jelent ez a szó számukra. Bemutattam az érzelmi hőmérőt, zónák színeinek megfigyelése, mit is jelent. (nyugalom-zöld zóna, szomorúság-szürke zóna, harag-narancs zóna, düh-piros zóna). Szívmanó: Úgy érzem, megértenek.. a szomorúság feldolgozása. Beszélgetés, magyarázat, közös gondolkodás. A kinyíló jácint virág illatának megérzése, érzelmek hozzá kapcsolása. Tavaszra való ráhangolódás. Tengert ábrázoló terepasztal közös készítése a gyerekekkel, viharon való átkelés a hajtogatott papír hajókkal közösen. Boldogság világnapja március 20. Beszélgetés az érzelmek kezeléséről. Vízzel való kísérletezés, víz fontossága, halmazállapotai, ihatósága.

Képek