„A testmozgás olyan, mint egy láthatatlan szupererő – csak akkor jön elő, ha ugrasz, szaladsz vagy bukfencezel!”

Testmozas-fokep.png

1. Ráhangolódás (5 perc)
Beszélgetőkör – „Mi tesz engem boldoggá?”
 A gyerekek körben ülnek és elmondják, mi az, amitől boldognak érzik magukat.
 A pedagógus irányítja a beszélgetést a testmozgás felé:
– Mozogtál ma?
– Mit szeretsz mozogni?
2. Játékos mozgás – Tornázunk együtt! (10 perc)
Zene segítségével közös mozgás (pl. Kerekecske-gombocska, táncos torna)
 Egyszerű mozgásformák utánzása (állatmozgások, ugrálás, nyújtás).
 Játék: „Mozgás-szobor” – Zene szól, táncolunk, ha megáll, akkor mozdulatlanul kell
állni.
3. Beszélgetés – Egészséges életmód (10 perc)
Képes kártyák, beszélgetésindító kérdések:
-Melyik étel egészséges, melyik nem?
– Miért fontos a reggeli?
– Mennyit kell aludnunk?
– Miért jó vizet inni?
4. Kreatív feladat (10 perc)
– Rajzold le, hogyan sportolsz, vagy mit csinálsz, amitől boldog vagy!
 A gyerekek lerajzolják kedvenc mozgásformájukat vagy egészséges szokásaikat.
 Akik szeretnék, bemutathatják a rajzukat a többieknek.
5. Levezetés – „Boldogságmanó üzenete” (5 perc)
 Meseolvasás a Boldogságmanóról, aki elmondja, milyen fontos, hogy minden nap
mozogjunk, jól étkezzünk és eleget aludjunk.
 Búcsúmozdulat: mindenki mond egy mozdulatot, amit a többiek utánoznak.
Értékelés:
 Szóbeli megerősítés, dicséret.
 Mosolygós arc rajzolása és mondat befejezése az óra végén:” Ma boldogan mozogtam,
mert…”

Képek