A hála gyakorlása

- Csoport neve: Csik suli
- Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (111 megtekintés)
Osztály:2.b
Tantárgy: drámaóra-boldogságóra
Téma: Hála
Fő didaktikai feladatok: érzelmi intelligencia fejlesztése, gondolkodás fejlesztése, problémakezelés, verbális emlékezet fejlesztése, kreativitás, személyiség fejlesztése, pozitív gondolatok és érzelmek a társak iránt, a hála gyakorlásának az elsajátítása.
Tantárgyi, foglalkozási átjárhatóság: magyar, vizuális kultúra
Az óra menete:
1. A téma bevezetése keresztrejtvénnyel.(Megfejtés: Köszönöm)
2. Beszélgetés
Mikor, kinek mondjuk a KÖSZÖNÖM szót?
Mindig jól esik, ha valaki elismeri, amit teszünk, és nem természetesnek fogja fel. Köszönjük meg mi is, ha hálásak vagyunk valamiért!
Közösen ötleteljünk, hogy mi mindenért és kinek lehetünk hálásak!
3. Mesefeldolgozás
A mesékben gyakori, hogy a hős valami jót tesz egy másik szereplővel, az pedig hálából viszonozza neki jóságát.
A csodakantár c. mese közös megbeszélése.
Kik a szereplők? Ki, kinek és miért lehetett hálás a mesében? Rajzold le azokat a szereplőket, akik Jancsink hálásak lehettek.
4. Még egyszer felolvasom a mesét és közben kérek vállalkozó szereplőke, akik közben eljátsszák!
5. Mindenki választhat egy szőlőszemet vagy egy levelet! Gondolj valakire az osztályban és írj 1-2 mondatot, amiért hálás vagy neki!
6. Aki elkészült adja át a hálamondatot társának, aki majd felragassza a hálaszőlőre, a táblára felrakott csomagolópapírra.
7. A következő napokban itt lesz az a gyümölcskosár az asztalomon, ebben megíratlan szőlőszemek vannak. A következő napokban, ha hálás leszel valamelyik osztálytársadnak, családtagodnak, írd meg és add oda neki!
8. Zárás: Hogy érzed magad az órán? Mit tanultál?
Reflexió:
Az óra nagyon jól sikerült. A gyerekek nemcsak megértették a hála fogalmát, hanem gyakorolták is annak kifejezését. Minden tanuló meg tudott fogalmazni egy rövid gondolatot valamelyik társának. Különösen tetszett, hogy nem állt meg a tanítási órán a tanultak gyakorlása, hanem hosszú távú hatást biztosított a hálaszőlő projekt folytatásával. Így lehetőséget biztosított, hogy beépüljön a gyerekek mindennapi viselkedésébe.
