Varázsszemüveg

- Csoport neve: Csimota1-4.
- Tüköry Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (7 megtekintés)
Boldog Blanka – Szomorú Szilárd: Két csapatra osztom a csoportot, akik egymással szemben állnak. A csapatok szélén, középen állok. A jelet felmutatva indul a játék. A szomorú csapat fejezze ki egész testével a szomorúságot. A vidám csapat igyekezzen felvidítani a szomorú csapatot. Szabály: Nem lehet hozzáérni a társhoz!
Megdicsérem őket, hogy milyen vidámmá varázsolták a társaikat.
Téma feldolgozása mesével: A szőnyegen ülve elmesélem a mesét. A mese tanítói bemutatása után szóban, kérdések segítségével dolgozzuk fel a hallottakat: Voltatok már szomorúak? Ki segített ebben a helyzetben? Mit láttok szépnek a világban? Milyen lehet a varázsszemüvegben látott világ?Mit változtatnátok, ha megtehetnétek?
Varázsszemüveg készítése: A gyerekekkel leülünk az asztalhoz. Elmondom a gyerekeknek, hogy képzeljék el, van egy varázsszemüveg, amelyet, ha felvesznek, akkor meglátják a rossz dolgokban is a jót! Megmutatom a saját varázsszemüvegem és elmesélek nekik egy velem történt eseményt, ami rossz volt, de a szemüveg segített meglátni a helyzet jó oldalát!
A varázsszemüveget hazavihetik a gyerekek, hogy a szülők is kipróbálhassák!