Örömforrásaink

- Csoport neve: Napsugár (Marcaltő)
- Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (15 megtekintés)
APRÓ ÖRÖMÖK ÉLVEZETE- Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda, Marcaltő
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes
A foglalkozást vezeti: Pus Tiborné Kalmár Katalin- óvodapedagógus
A foglalkozás témája: Az APRÓ ÖRÖMÖK ÉLVEZETE, mint boldogságfokozó technika gyakorlása
A foglalkozás célja: A jelen pillanat aktív megélése, tudatos élvezete sok más pozitív jelenséggel is együtt jár: nagyobb önbizalom, elégedettség, kisebb a valószínűsége a depressziónak, stressznek, bűntudatnak, szégyennek. Egyéni kiváltó okok felismertetése, tudatosítása.
A foglalkozás feladatai: Az apró örömök felismerése képeken, mesével, egyéni élményeink felidézésével és játékos gyakorlatokkal megtapasztaltatva. Az öröm megélése önálló cselekedeteinkben.
0. (MOTIVÁCIÓ):
A foglalkozás eszközeinek előkészítése, elhelyezése a csoportszobában.
1. MOZGÁSALAPÚ RELAXÁCIÓS GYAKORLAT:
„Napimádás”: A gyerekek körbe állnak, kis terpeszbe rézsutosan széttárt karokkal szívják be a levegőt az orrukon, majd lassan leengedve a kart, fújják ki! Kifújáskor minden olyat engedjünk ki, ami fáradtságot, feszültséget, izgalmat vagy bánatot okoz. Legalább ötször ismételjük. (Boldogságóra 3-6 éveseknek 37.o.)
2. ZENEHALLGATÁS- KEZDŐ ÉNEKLÉS:
Amíg megpihentek a szőnyegen, hoztam nektek egy dalt, valaki talán már emlékszik is rá. Hallgallátok meg! Bagdi Bella: Pozitív mondóka- www.doldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
3. A TÉMA BEVEZETÉSE:
Tudnál-e a képek közül választani? Melyik kép tetszik a legjobban? Mi jut eszedbe róla? Melyik számodra az a kép, ami szebbé teszi a világot? (beszélgetőkör indítása, a kicsik csak képet választanak, a középsősök elmondják, amit látnak, a nagycsoportosoknak és a bátrabbaknak időt hagyok a gondolataik kifejezésére, átadására)
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Kerekerdő kalandra hív téged,
hallgasd mit súgnak a tündérek,
…
A mai mesém arról fog szólni, hogy két jó barát miként találkozott, mi volt az ő örömük.
(Boldogságóra 3-7 éveseknek 155.o. Újra együtt)
A mese végén megbeszéljük, hogy kik szerepeltek a mesében?
Mi szerzett örömet Pirinkónak? Mi szerzett örömet Góliátnak?
Volt ma olyan dolog, aminek örülni tudtál?
Próbáljuk ki!
Vegyünk mély lélegzetet és fújjuk ki- ötször ismételve. Lassulj le egy pár percre és figyelj magadra!
Nézz körül és figyelj meg 5 dolgot, ami közel van hozzád! (lehet a szőnyeg mintája, … a lábadra simuló nadrágod, …a társad ruhája, …egy közeli játék, …az ablakból látható dolgok….
Érints meg 4 dolgot (szőrös takaró, párna, hab, melegvíz)
Most hunyd le a szemed és figyeld meg a hangokat, felfigyelhetsz zajokra is, vagy egy kellemes hangra!
Szagolj meg 2 dolgot! Szippantsd be az illatát!
Ízlelj meg valamit! (Csoki, csips, gumicukor)
Hunyd le a szemed és lélegezz mélyeket! Képzeld magad elé az eget, … a napsugarakat, …a hullámzó vizet, a virágokat… a fákat, … a szárnyaló madarakat, … a zöld rétet, …katicát, lepkét.
Hogy érzed most magad? Mi tetszett a legjobban?
FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA:
Eléneklem újra Bagdi Bella: Pozitív mondóka dalát
Napszimbólum színező kiosztása a résztvevőknek.
5. A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
• Óvodai – A gyerekek által elmondott örömeik beírása vagy lerajzolása a napszimbólum közepébe.
• Otthonra- Laminált pozitív gondolatok hazaküldése és kipróbálása.
(„az életben a legjobb dolgok ingyen vannak”)