Természetben rejlő apró örömök

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Apró örömök élvezete
- (36 megtekintés)
Ideje:2025. 03.27.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Apró örömök
A foglalkozás feladatai: A tavaszban, a természetben rejlő örömök megtalálása, felfedezése. Kommunikációs, szenzoros, finommotorikus képesség és nagymozgás fejlesztése. Szókincsbővítés, türelem, feladattudat, figyelem fejlesztés.
1.Motiváció: Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok dal mozgással kísérése.
2. Téma feldolgozása: Az élet apró örömei mese megtekintése.
https://www.youtube.com/watch?v=avVHBLYpEc0
3. Beszélgetés a meséről.
A mese feldolgozásánál képek és kérdések segítségével összegyűjtöttük a mesében elhangzó örömöket (család, zene, természet, nevetés, közös játék, barátok stb.)
4. Beszélgetés a tavasz jellemzőiről, az évszakhoz kapcsolódó természetbeni szépségekről, fellelhető örömökről plüssök és képek segítségével (napsütés, virágok, zubogó patakok, méhecskék, bárányfelhők, rügyező fák, lágy szellő, tavaszi eső, madarak stb).
5.Tevékenység lezárása: Mozgásos játék nap, madár, méh és felhő plüss segítségével.
Szabály: -Madarat emelem fel: csipogva szálljanak körben a teremben.
-Napot emelem fel: nyújtózkodjanak helyben az èg felè.
– Felhőt emelem fel: guggoljanak le.
Reflexió
A hónap témájának motivációjaként Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok dalát választottam, amely elősegítette a gyermekek pozitív megerősítését, valamint az izmaik bemelegítését a bemutatott mozdulatsorokkal. A téma feldolgozásához Az élet apró örömei mesét választottam, amely az életben rejlő legkézenfekvőbb örömökre hívta fel a figyelmet (család, zene, természet, nevetés, közös játék, barátok stb). A mese feldolgozását kérdésekkel, képekkel segítettem, amelyek a mese üzenetének fontos momentumaira hívta fel a gyerekek figyelmét. A mese feldolgozását követően a tavaszi évszakról, a természetben rejlő örömökről beszélgettem a gyerekekkel. A tavaszhoz kapcsolódó a természetben rejlő szépségeket, örömöket plüssök és képek válogatásával segítettem, ami szemléletesen, valamint szenzorosan is segítette a téma feldolgozását. Aminek lehetett utánoztuk a hangját, mozgását (szél, madarak hangja, fák hajladozása, méhek repülése, zümmögése). A tevékenység lezárásaként mozgásos játékot játszottunk nap, madár, méh és felhő plüss segítségével. Ha a madarat emeltem fel csipogva, ha a mèhet, akkor zümmögve szálltak a teremben a gyerekek. Ha a napot emeltem magasba, akkor nyújtózkodniuk kellett az èg felè, ha a felhőt, akkor pedig le kellett guggolniuk, hogy elbújjanak a tavaszi eső elől. A tevékenységbe minden gyermek aktívan bekapcsolódott, a használt eszközök nagyon sokrétűen segítették a gyermekek érzelmi, kommunikációs, szenzoros, finommotorikus, valamint nagymozgásos fejlődését.