Örömteli napok

Fo-kep.jpg

A márciusi boldogságóránk témája az apró örömök élvezete volt. Tanulóink némely esetben még abban is segítséget igényelnek, hogy valóban felfedezzék a körülöttük történő eseményeket. Figyelem felhívással, irányítással, segítséggel tudnak valósan bekapcsolódni az események folyamatába és így újabb élményeket, tapasztalatokat szerezni. Az ilyen helyzetek még ismeretlen örömöket is nyújthatnak számukra. A boldogságóra a témájából kifolyólag lehetőséget nyújtott, hogy tudatosítsuk tanulóinkban, hogy a mindennapi történések is valós örömöket okozhatnak számukra.
Üdvözlés után a ráhangolódó dalt szokásunkhoz híven ritmushangszerekkel kísértük. (Úgy Képzeltem El | Béke, Öröm és Remény – Magyar Dal) Téma feldolgozása során beszéltünk a mindennapi örömökről. Minek tudunk örülni a nap folyamán? (Finom a reggeli. Buszozunk. Mindenki megérkezett, együtt vagyunk. Éneklünk…) A témához kapcsolódóan Az élet apró örömei @HungarianFairyTales című mesét néztük meg. A mese tanúságaként azt neveztük meg, hogy hiába tökéletes az élet körülöttünk nem biztos, hogy a tökéletesség okoz nekünk örömet. A témához tartozó feladat az volt, hogy napi eseményeket, történéseket ábrázoló képek közül kellett kiválasztani azokat, amelyek örömet okoznak a tanulók számára. Kiválasztott képeket a közös tablóra kellett tűzniük. Miután minden tanuló kiválasztotta a képek közül a számára örömet okozó eseményt ábrázolót és feltűzték a tablóra, megláthattuk, hogy hány olyan esemény, történés van, amely több tanulónak is örömet okoz. Ekkor is látszott, hogy valóban többeknek is örömet okoznak a mindennapok apróságai.
Az órát a Minden Reggel Mosollyal Ébredek – Magyar Dal című dallal zártuk. Az óra értékelése után vidáman, feltöltődve hagytuk el az osztálytermet.

Képek