Az én aranykulcsom

- Csoport neve: Pöttöm Pöttyök
- Egri Kertvárosi Óvoda Ney Ferenc Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (15 megtekintés)
Boldogságóra tervezet – február
A tevékenység címe: Az én aranykulcsom
Életkor: 3-7 év
Csoport: Katica csoport
Ismeretkör: Mesélés, verselés
Fő didaktikai feladatok: A gyermekek problémamegoldó gondolkodásának erősítése. A társas kapcsolatok erősítése. A negatív érzelmek elhatalmasodásának kiküszöbölése, a dolgok pozitív értelmezésével.
Tevékenységek közötti átjárhatóság: Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka. Mozgás.
Felhasznált források: Bezzeg Andrea: Aranykulcs meséje (Bagdi Bella-Prof. Dr. Bagdy Emőke-Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek)
A tevékenység menete:
Párhuzamosan végezhető tevékenységek:
– akadálypályán történő átjutás
– toronyépítés kooperatív tevékenység
– Beebot robot eljutattása a várba labirintuson keresztül
A csoport szokás és szabályrendszerének megfelelően mesére hívó mondóka elhangzását követően a tarka kendőn történő elhelyezkedés.
„Egyszer régen nagyon régen kint jártam a meseréten, ahogy keltem, ahogy jártam tudjátok, hogy mit találtam? Semmi mást csak egy mesét. Kezdem is a legelején.”
Az Aranykulcs című mese élőszavas elmondása. A mesélés közben a gyermekekkel folyamatos szemkontaktus tartása. A hangsúly és hanglejtés helyes megválasztásával törekszem a gyermekek motivációját fenntartani.
A mesét követően a gyermekekkel eljátsszuk, hogy minket is elvarázsolt egy boszorkány egy lakatlan szigetre (ez lesz egy pléd). Amíg szól a zene addig minden gyermeknek erre kell állni, amikor a zene megáll akkor lehet úszni a tengerben, addig viszont a sziget összemegy. Amikor a zene újra megszólal a kisebb méretű szigetre kell mindenkinek ráállni. Addig kell összekucorodniuk amíg a zene véget nem ér.
A gyermekek akár maguk is megrajzolhatják vagy csak kiszínezhetik, kidíszíthetik (színespapír, színezés, ragasztás, vágás) a saját aranykulcsukat, közben beszélgetés hogy a te aranykulcsod kinek a szívét nyitná ki?
Ki szokott segíteni neked ha rossz kedved van? Rajzold le.