Apró örömök

- Csoport neve: Szépikék11
- Szerencsi SZC Műszaki és Szolgáltatási Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Apró örömök élvezete
- (67 megtekintés)
Apró örömök
1. Relaxációs gyakorlat: „Tengerészcsomó”
2. Megbeszélés
A tanulók összegyűjtik, hogy milyen apró örömök érték ma/ezen a héten őket, mi okozhat örömöt, mi mindennek örülhetünk egy nap során, örömöt okozó hobbi, milyen apró örömök veszik körül őket otthon, az iskolában, a természetben, amikor a barátokkal, házi állattal, családdal vannak. Milyen örömforrások érték őket gyermekkorukban? Kik azok a személyek, melyek azok a tevékenységek, tárgyak, pillanatok, amelyek apró örömöket okoznak nekik?
3. A nevetés ereje
A tanulók kört alkotnak. Mi a véleményetek erről a mondatról: A kacagás lelki kocogás?
Középre állok. Akinek dobom a labdát, az mondja el erről a mondatról a véleményét!
4. Kártyajáték
55 vicces kérdés a vidám beszélgetésekhez kártyajáték. Minden tanuló húz egy kártyát, majd válaszol a kérdésre. A kártyajáték közben, akinek eszébe jut egy vicc, elmeséli.
5. A pillanat ereje
A tanulók az alábbi kérdésekre válaszolnak: Hány fotó van jelenleg a telefonotokban? Naponta hány képet készítetek? Milyen fotókat tartotok meg? Milyen gyakorisággal nézitek meg az elkészített fotókat? Melyek a kedvenceitek?
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=rVvFl7nCGog
Azt a fotót, amit szépnek találnak a telefonjukban, mutassák meg a többieknek és meséljék el, mikor készült, miért tetszik nekik, mit jelent nekik.
6. Szeretetnyelv
Mit nevezünk szeretetnyelvnek?
Az öt szeretetnyelv megbeszélése: elismerő szavak, minőségi idő, ajándékozás, szívességek, testi érintés.
A tanulók összegyűjtik, hogy milyen szeretetnyelvet használtnak szeretteik és önmaguk felé, illetve hogyan mutatják ki feléjük a szeretetüket a számukra fontos emberek.
Teszt kitöltése: https://szeretetnyelvek.hu/szeretetnyelv-kamaszoknak/
A tanulóknak átküldöm a tesztet, majd mindenki önállóan kitölti.
7. Tőlem – neked
Csukott szemmel történő párválasztás után a párok leülnek. A feladat végéig csendben maradnak. Mivel okozhatnának örömet társuknak, ha csak egy írólapot, filctollat, színesceruzát használhatnak? Ezen dolgok felhasználásával a tanulók készítenek egy személyre szóló ajándékot a társuknak. Ha készen vannak, odaadják egymásnak és beszélgethetnek.
8. Örömdal
Melyik az a dal, amelyiket, ha meghallod, akkor öröm járja át a tested? A legtöbb szavazatot kapott dalt meghallgatjuk, majd utána megbeszéljük, hogy kiben milyen érzést váltott ki.
9. Plakát készítése
Minden nap törekednünk kell arra, hogy az adott napban megtaláljuk a lehető legtöbb apró kis örömforrást. A tanulók közösen készítik el a csoport örömforrásainak tablóját!
Örömhöz kapcsolódó érzéseik: öröm, elégedettség, vidámság, jóllakottság, kipihentség, büszkeség, szeretettség, nyugalom, szerelem, ábrándozás, egészség, energia
Tevékenységeik: egy jót aludni, vicc, dicséretet kapni, lustálkodni, felnevetni, vásárolni, szivárványt látni, jó jegyek, meghallom a kedvenc dalom, segíteni, házi állat, séta, a rosszban megtalálni a jót, testmozgás, pihenés, relaxálás
10. Zenehallgatás
Bagdi Bella: Imádok élni c. dalának meghallgatása