Megküzdési stratégiák

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (29 megtekintés)
Téma: Megküzdési stratégiák
Ideje:2025. 02. 27.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Megküzdési stratégiák
A foglalkozás feladatai: Az akarat erősítése, ha nem sikerül akkor sem adjuk föl képességének fejlesztése, erősítése. Empátia, tolerancia fejlesztése. Társas kapcsolatok, elfogadás alakítása.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok… dal meghallgatása mozdulatsorokkal kísérve.
2. Téma feldolgozása: Anne Ameling: A bátorságpróba mese megtekintése. https://www.youtube.com/watch?v=BdZ-IN44sDE
3. Beszélgetés a meséről.
4. Beszélgetés a félelmekről, a leküzdési stratégiákról. Ki mitől fél, mit nem mer megcsinálni? Képek közül különböző cselekvések kiválasztása. A beszélgetés során felhívni a gyermekek figyelmét arra és tudatosítani bennük, hogy ha nagyon bátortalanok, bizonytalanok valamiben, vagy valami nem megy, akkor tudjanak segítséget kérni, hisz ahhoz is bátorság kell, hogy felvállaljuk és elmondjuk valaki másnak a félelmeinket, nehézségeinket és segítséget kérjünk.
5. Relaxációs gyakorlat. Boldogságóra Erősség Dalok – BÁTORSÁG meghallgatása.
6. Félelmek legyőzése a játszótéri eszközökön egyedül, segítséggel.
Reflexió
A hónap témájának motivációjaként Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok dalát választottam, amely elősegítette a gyermekek pozitív megerősítését az előttük álló feladatok leküzdéséhez, valamint tudatosította a gyerekekben, hogy bármit megtudnak csinálni. A dallal az önbizalmuk erősítése volt a cél, valamint a kísérő mozdulatsorokkal az izmok bemelegítése és előkészítése az akadálypályára. A téma feldolgozásához Anne Ameling: A bátroságpróba meséjét választottam, amely a különböző félelmekre, az egymással szembeni elfogadásra és toleranciára hívta fel a gyerekek figyelmét, hisz mindenki félhet valamitől, valamiben lehet esetlenebb. A mese feldolgozását kérdésekkel segítettem, amelyek a mese üzenetének fontos momentumaira hívta fel a gyerekek figyelmét. Ezt követően különböző cselekvések képeit tettem a gyerekek elé és ki kellett választaniuk, majd megnevezniük, hogy mitől félnek, mit nem mernek megcsinálni. A beszélgetés során nagy hangsúlyt fektettem annak a tudatosítására is, mivel a csoportban sajátos nevelési igényű gyermekek vannak, hogy tudjanak segítséget kérni, hisz ahhoz is bátorság kell, hogy felvállaljuk és elmondjuk valaki másnak a félelmeinket, nehézségeinket és segítséget kérjünk azok megoldásában, leküzdésében, ha egyedül nem merünk vele szembe nézni. Bagdi Bella: Bátorság dalára légzési gyakorlatokat végeztünk, a lezárásként a közeli játszótéren lévő körhintán hintáztak,mászókákon másztak, csúzdán csúsztak, lengő hídon sétáltak végig egyedül, valamint segítséggel a gyerekek félelmeiket legyőzve.