Szuper erős 1.a

3e1ef3b2-3ac4-4891-9b57-0a058f8580a5.jpg

A februári témát (megküzdési stratégiák) két tanítási órában dolgoztuk fel. Mivel ez a téma sem egyszerű ennél a korosztálynál, inkább a pozitív megerősítésre, támogatásra helyeztem a hangsúlyt. Az első foglalkozást a „Lemegy a nap, lankad a kar, a testem pihenni akar” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Megbeszéltük az elmélet hátteret, összegyűjtöttünk olyan motiváló mondatokat, amiket a tabló készítésénél majd fel tudunk használni. Nagyon jó gondolatokat fogalmaztak meg: „Hiszek benned!”, „Sikerülni fog!”, „Pihend ki a rossz gondolatokat!”, „Segítsek valamiben?” stb. Ezután a színezés következett, közben meghallgattuk a korábbi hónapok dalait. Ezeknek a szövegét már jól ismerik, közösen énekeltek. A színező témájának azért választottam a szuperhősöket, mert ezek a figurák igazán közel állnak hozzájuk, szeretik őket. Az első foglalkozást a hónap dalával fejeztük be, ami egy hosszabb meditáció volt. Úgy vettem észre, hogy a rövidebb óra végi meditációt jobban szeretik, és olyan zenét szívesebben hallgatnak, amire táncolni is tudnak.
A második óra elején „Nyugtató, lecsendesítő, békéltető” gyakorlatot végeztük el. Ezután következett a mesehallgatás: Tamás Zsuzsa: Kicsi Mimi karácsonya mesekönyvéből a Mimi farsangja című mesét olvastam fel nekik. A történet kapcsolódik a hónap témájához és a februári, farsangi ünnepkörhöz is. Mesélés után megbeszéltük a mese tanulságát. Majd folytatták a színezést, aki végzett a korábbi dalokra táncolt, énekelt. Segítettem nekik a figurákra felírni a megfogalmazott mondataikat, kivágtuk a figurákat, elkészítettük a tablót. Óra végén megbeszéltük, hogy milyen gondolatokkal lettek gazdagabbak. A foglalkozást egy rövidebb meditációval zártuk.

Képek