Célok kitűzése és elérése. A színek megtanulása.

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (71 megtekintés)
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI, Zümi csoport
Ideje: 2025.01.14.
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Célok kitűzése és elérése
A foglalkozás célja: Színek tanulása. Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése.
A foglalkozás feladatai: Színek megismerése, azonosítása. Kitartás fejlesztése, pozitív énkép, feladattudat, figyelem, finommotorika, türelem, tolerancia fejlesztése.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Boldogságóra Erősség Dalok – LELKESEDÉS
A dal meghallgatása motivációként a célok eléréséhez.
2. Téma feldolgozása: A színek megismerése a Kishalász zenekar: Hepe-hupa város dal bábos videójának megtekintése során.
3.Színek párosítása. A dalban szereplő állatok ház színeinek a beazonosítása. Keressék meg a kért állat házszínével megfelelő színű színes lapokat.
4. Színes gyurmákba rejtett állatok keresése adott színű gyurma keresésével. A talált állatok megnevezése, színeinek azonosítása, a talált állatok hangjainak az utánzása.
5. Gyurmázás. Adott színű formaszaggatóval különböző formák szaggatása, forma megnevezése.
6. Lezárás: Zenehallgatás.
Bagdi Bella: Képes vagyok rá – önbizalom erősítő dal megerősítésekkel
Boldogságóra reflexió: Célok kitűzése és elérése
A tevékenység motivációjának, a január havi téma felvezetőjének, Bagdi Bella: Lelkesedés dalát választottam, amely magára a hónap témájára, a célok kitűzésére és elérésére helyezte a hangsúlyt, tudatosította a gyerekekben, hogy megvalósíthatják a céljaikat, megtanulhatják, megcsinálhatják, amit szeretnének elérni, ha kitartóan tesznek,dolgoznak érte. A gyerekekkel azon a héten a színek megtanulását tűztük ki közösen célunként. A célunk eléréséhez a Kishalász zenekar: Hepe-hupa város dalának bábos videóját tekintettük meg, amely minden színt jól bemutatott a gyerekeknek. A dalban szereplő állatbábok segítséget nyújtottak a színek beazonosításához, a színeslapokhoz rendeléshez,egyeztetéshez. Az autista gyerekek számára nagyon fontos a szenzoros érzékelés, ezért színes gyurmába rejtett állatokat kerestek, adott színek alapján. Nagyon komplex és sokoldalú fejlesztési lehetőségeket nyújtott a feladat, hiszen a színek beazonosításán felül fejlődött a taktilis érzékelés, a finommotorika, az utánzás, a beszédindtás, a szókincs bővítés, a társak közötti kooperáció, segítségnyújtás, valamint a türelem is.
A színes formaszaggatók egyeztetése az adott színnel is sokoldalúan segítette a fejlesztést, a kitűzött célunk elérését, hiszen a színek azonosításán felül ebben a feladatban is fejlődött a szókincs, a formaérzék, finommotorika, kifejezőkészség, valamint a türelem és a gyerekek egymás közötti kooperációja is.
A tevékenység zárásaként választott Bagdi Bella: Képes vagyok rá dala a célok eléréséhez szükséges pozitív tulajdonságok tudatosítását, megerősítését segítette és tette lehetővé. A tevékenységen a gyerekek nagyon élvezték a kitűzött célunk eléréséhez vezető utat, aktívan bekapcsolódtak, keresték és válogatták a színeket.