Januári Boldogságóra

- Csoport neve: Pacsirta csoport
- Vajszlói Aprófalva Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (80 megtekintés)
A Boldogságóra témája:Célok kitűzése és elérése
Korcsoport: Mini-kicsi csoport
Az óvodapedagógus neve: Márkus Gyöngyi
A tevékenység időpontja: 2025. január 17.
Felhasznált irodalom:
– Bagdy Bella-Prof. Bagdy Emőke- Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv
– Lukács Elvira: Örömvár /Érzelmi intelligencia és a pozitív gondolkodás fejlesztése mesékkel, versekkel
– Boldogságóra készségfejlesztő és színező munkafüzet
– Pintér Krisztina: Csillagtündér
A TEVÉKENYSÉG KIDOLGOZÁSA
1:Szervezési feladatok:
A foglalkozáshoz szükséges eszközök kihelyezése mindenki számára jól látható helyre, mellyel jelzem, hogy most Boldogságóra következik.
Szellőztetés, friss levegő biztosítása, hogy minél optimálisabb körülmények között kezdhessük meg a foglalkozásunkat.
2: Előzmények:
Az új év sok élménnyel kezdődött, hiszen szünet után mindenki izgatottan mesélte,hogyan teltek a napjaik nélkülünk.
Beszélgettünk a vágyakról, az érzésekről és eljutottunk a célok fontosságához is.
Januárban 3 kisgyermek is ünnepli a 3.szülinapját, ez is jó lehetőség volt számomra, hogy érzéseket tudjanak átélni, kimutatni egymás iránt.
A relaxációs gyakorlatok mindennaposak a csoportomban, nagyon élvezik a „pihiidőt”
Bagdy Bella dalait is gyakran meghallgatjuk, hiszen tetszik és kérik is a picik.A tornateremben el is játszottam velük, mert több mozgási lehetőséget is ad a dal/ forgás, dobbantás, bordásfalra mászás, séta/
A FOGLALKOZÁST KEZDŐ RELAXÁCIÓ
Bagdy Emőke által összeállított relaxációs gyakorlatok:
– Puha, meleg, felengedek…
– Czeglédi Csilla versére hóemberekké változunk:
Orrom répa, szemem szén / két összeszorított öklünket orrunk, majd szemünk elé tesszük
Kedvencem a hideg tél! / karok mellkas előtt keresztezve, vállunkhoz érintjük
A fejemen fazékkalap / kezek a fej fölött
Csíkos sálam szélben szalad / oldalsó középtartás, karemelgetés
Kerek hasam hófehér /hasunk előtt a levegőbe kört írunk
Száz hógolyó belefér / hasunkat körbesimítjuk
Ha fú, ha fagy, táncolok / sarkunkon megpördülünk magunk körül
A hóember én vagyok! / meghajolunk
A FOGLALKOZÁST KEZDŐ ÉNEKLÉS
Bagdy Bella:Vaan nekem egy álmom c. dalára közösen mozgunk körben.Utánozzuk a mozgásformákat játékosan.
A TÉMA FELDOLGOZÁSA MESÉVEL
Elővarázsolom Boldog Dórát, és már tudják, hogy most mese következik.
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
A mese befejeztével átbeszéljük, hogy miről is szólt a mai mesénk.
Kérdésekkel segítem, rávezetem a gyerekeket a mese mondanivalójának megértésére.
TEVÉKENYKEDÉSEK:
Boldogvárat építünk a szőnyegen.
Kiegészítésként kartonból készítettem egy „várfalat”, hogy a rossz dolgok ne juthassanak be a vár belsejébe.
A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA
Kihelyezzük a Boldogvárunk következő lépcsőfokára a hónap szimbólumát.
A FOGLALKOZÁST LEZÁRÓ ÉNEKLÉS
Bagdy Bella:Öröm tölti be szívem..c. dalára örömtáncot járunk.
A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
– Vond be az óvodát!
A téli madárgondozást terveztem, hiszen éppen aktuális és mivel szeretnénk „Madárbarát óvoda „ címre pályázni, szükséges tudatosítani már a picikben is, hogy mennyire fontos, hogy gondoskodjuk télen / is/ a madarakról.
-Vond be a családot!
Mivel elkészítettük a féléves értékeléseket, így lehetőségük lesz a szülőknek bejönni és egy időt eltölteni az intézményünkben, amolyan nyílt nap keretében.
Fontosnak tartom, hogy jó kapcsolatot tudjak tartani a szülőkkel, hiszen mindkettőnknek a gyerkek jóléte fontos.
REFLEXIÓ
A célok elérése a napi tevékenységeinket is átszőtte.
Mivel kiscsoportosok vagyunk, és épp csak túl vagyunk a beszoktatás nehéz időszakán, így éppen elegendő új cél volt kitűzve a piciknek. Újdonság volt az intézményünk, a szülőktől való leválás, az új társak megismerése is. Szerintem nagyon ügyesen vették az akadályokat, és végre elmondhatom, hogy nincs sírás, nincs hiszti és mindenki egész jól alkalmazkodott .
Minden reggel a reggeli beszélgetőkörben megbeszéltük, hogy aznap milyen tevékenységeket hoztam nekik, ők pedig kiválaszthatták, hogy melyikben szeretnének részt venni.
Az útmutatóban lévő ajánlások közül a Varázsecset c. meséhez szerettem volna új ötleteket kitalálni, hiszen elég gyakran alkotok a picikkel és már elkezdtük a festést ecsettel.
Volt mindenkinek „varázsecsete”, amivel próbálkozhattak alkotni és mindenki nagyon élvezte.
/ Az ecseteket bevontam fóliával, hogy varázslatosnak tünjenek/
Önkontroll gyakorlatokat is próbáltunk végezni.Mozgásos játékoknál lehettek kisegerek vagy oroszlánok, akik hol halkabban, hol hangosabban szólalhattak meg.
Vezetői képességeket is felmértem, hiszen minden csoportban vannak olyan kisgyermekek, akik szívesen irányítanak. Rájuk építve gyakran vonatozunk/székekkel kirakva az utaskocsikat/ és mindig elfogadták, hogy ki lesz a mozdonyvezetője.
Motiváló jövőkép témában kishajókat hajtogattam a gyerekeknek, amiket egy kék papiron úsztathattak és mindenki oda utazhatott, ahol jól érezte már magát.
A hóemberek világnapja éppen akkorra esett, amikor leesett egy kis hó. A szülőktől több képet is kaptamarról, hogy micsoda csinos kis hóemberek készültek otthon.
Összerakható hóemberekkel készítettünk a csoportnak dekorációkat, hóember képekkel táncoltunk, verseltünk és énekeltünk, és közösen ki is raktunk egy hóemberes puzzlét.
Örülök neki, hogy néhányan már konkrét célokat is megtudtak fogalmazni a hónap végére,ami ettől a korosztálytól még nem várható el.