A Boldogságóra Integrált Programot a világ 15 leghatásosabb iskolai jóllét programja közé választották
- Írta: Boldogságóra,
- Megtekintve: 62
Örömmel osztjuk meg a hírt, hogy a HundrED.org nemzetközi kurátor szervezet a Boldogságóra Integrált Programot a diákok jóllétét legjobban elősegítő 15 innováció közé választotta!
A finn szervezet 2024 tavaszán vette fel velünk a kapcsolatot, mert az International Baccalaureate-tel együttműködve válogatást végeztek a világszerte leginspirálóbb oktatási kezdeményezésekről. A kiválasztás során alaposan vizsgálták a nevezett programok közösségekre gyakorolt pozitív hatását. Emellett fontos szempont volt, hogy a kiválasztott projektek jelentős változások elérésére alkalmasak legyenek a helyi társadalmakban, és elősegítsék az iskolával kapcsolatos pozitív élményeket. A válogatás szempontja volt az is, hogy a gyűjteménybe bekerülő projektek hozzájáruljanak az értelmes élethez vezető témák oktatásához, valamint, hogy a gyermekek és serdülők elkötelezettségét és tanulási motivációját jelentősen növeljék.
A HundrED partnerei a 15 leghatásosabb iskolai jóllét program kiválasztásában a következő, magas nívójú szervezetek voltak:
– International Baccalaureate (IB), projektvezető – A világ egyik vezető szereplője a nemzetközi oktatásban,
– Wellbeing Research Centre, Oxfordi Egyetem – magas szintű szakértelem a jóllét tudományában,
– Research Schools International – széleskörű tapasztalatok a gyakorlatban az iskolákkal folytatott akciókutatásban a személyiség virágzása (flourishing) területén,
– The Human Flourishing Program, Harvard Egyetem – kutatás és szakértelem a személyiség virágzását segítő programok globális előmozdításában,
– Jacobs Foundation (finanszírozó) – alapítvány, amely a gyermekek jövőjébe fektet, annak érdekében, hogy olyan oktatásban és tanulásban részesüljenek, amely lehetővé teszi számukra a boldogulásukhoz szükséges tanulási lehetőségeket.
Az iskolai jóllét programok felkutatásban az Oxfordi Egyetem Wellbeing Research Centerének a diákok jóllétére vonatkozó definícióját használták fel a Spotlight számára kiválasztott innovációk megértéséhez, mely szerint:
„A jóllét a diákok szubjektív tapasztalata, miszerint elégedettek az iskolai életükkel, pozitív élményeik vannak az iskolában, pozitív érzéseik vannak az iskolával kapcsolatban, és úgy gondolják, hogy amit az iskolában csinálnak, az valamilyen célt és értelmet ad nekik.” Olyan innovációkat azonosítottak, amelyek pozitív hatást gyakorolnak a tanulók szubjektív tapasztalataira az iskolai tanulással kapcsolatban. Ezt a szubjektív élményt négy, egymással összefüggő tényező közvetíti: a tanuló egészsége, azok az emberek, akikkel a tanuló az iskolában és az iskolával összefüggésben kapcsolatba kerül, a közvetlen és közeli iskolai környezet, valamint a tanuló saját képességei.
Az értékelők kiemelték a Boldogságóra Integrált Program innovatív jellegét, sokrétű hatását és mérhetőségét, és azt, hogy a különböző oktatási és kulturális kontextusokban megismételhetőek, adaptálhatóak a tanéves programok. A kiadvány előszavában Dr. Jennifer Merriman hangsúlyozza továbbá, hogy a boldogságórák képessé teszik a diákokat a mentális egészséghez nélkülözhetetlen rugalmasság és önismereti készségek elsajátítására, amely az iskolai jóllét szempontjából kulcsszerepet tölt be. A szakértők különösen az érzelmi és szociális fejlődést és jóllétet elősegítő elemeket, a gyermekek közötti kapcsolatok erősítését, és a megszokottól pozitívan eltérő iskolai tapasztalatok inspirálását tekintették világszinten is kiemelkedőnek a programjainkban.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány számára nagy megtiszteltetés, hogy a Boldogságórát a jelentkező 326 innováció közül azon 15 legjobb kezdeményezés egyikének tartják, amelyek úttörő szerepet játszanak az iskolai jóllét támogatásában. A ‘Wellbeing in Schools Spotlight’ kiadvány letölthető: itt.
Hálásan köszönjük az elismerést!