Társas kapcsolatok ápolása. Barátság.

letoltes-5-1.jpg

A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI, Zümi csoport
Ideje: 2024.11.15.
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Társas kapcsolatok ápolása. Barátság.
A foglalkozás célja: Társas kapcsolatok erősítése.
A foglalkozás feladatai: Az egymásra figyelés képességének fejlesztése, erősítése. Elfogadás, kapcsolatteremtés kialakítása. Pozitív tulajdonságok megismerése, felismerése, megnevezése. A baráti kapcsolatok elmélyítése, újak kialakítása.

1. Motiváció: Bagdi Bella: Édes élet, boldog élet

A dal hallgatása közben társak köszöntése öleléssel, simítással.
2. Téma feldolgozása: Videó megtekintése a barátságról.
Kicsi gesztenye klubb: Kell egy jó barát.

3. Beszélgetés irányított kérdések segítségével a barátságról.
Mit csinálnak együtt a barátok? A csoportban ki a barátod? Mit szoktatok együtt csinálni? Segítség képen képeket mutattam a gyerekeknek, amelyeken a gyerekek különböző dolgokat csinálnak együtt és kiválasztották közülük, azt, amelyiket a barátjukkal ők is csinálni szoktak.
4. Barátság vers tanulása:
Németh Andrea: Barátság vers (részlet)
Van nekem egy jó barátom, boldog vagyok, ha meglátom.
Velem örül reggel, délben, ha nincs velem egy kicsit féltem.

5. Barátság vers elmondása után labda gurítás a társaknak.
Rövid beszélgetés arról, hogy mit szeret abban, akinek gurította a labdát és mit szoktak együtt csinálni.
6. Közösen és párban tánc Molnár Orsi:Jó barát dalára.
https://www.youtube.com/watch?v=t3j_L99TiF
7. Lezárás: Barátság gofri sütés.
A gyerekek egymást, valamint a másik két óvodai csoportot is megajándékozták barátságuk jeléül az elkészült gofrival.
Boldogságóra reflexió: Társas kapcsolatok. Barátság.
A tevékenység hangulatát nagyon jól megalapozta a motivációnak választott dal, meghitt légkör alakult ki a társak megsimításával, ölelésével. A gyerekek nagyon aktívak voltak a téma feldolgozása során, örömmel szedték össze gondolataikat arról, hogy ki a barátjuk, miért szeretik a társukat és arról, hogy mit szoktak együtt csinálni. A képek nagy segítséget jelentettek a nem beszélő gyerekek számára a gondolataik képszerű megjelenítésében az érzéseikről, valamint a témáról. A tanult rövid verset a barátságról szívesen mondogatták, utánozták a vershez társított mozdulatsorokat, jeleket. A közös, majd párválasztós tánc jó lehetőséget adott az új barátságok kialakítására, nyitottak voltak az egyébként magányosan játszó gyerekek is a társaik felé, jól fogadták a csoporttársak közeledését. A barátság gofri sütés nagyon lelkesítően hatott a gyerekekre, örömmel kenték meg az elkészült gofrikat a társaiknak és ajándékozták meg vele egymást.
A tevékenység zárásaként az elkészült gofrikból a másik két óvodai csoportot is megajándékoztuk a csoportok közötti baráti kapcsolatok elmélyítéséért, amely nagyon jó érzéssel és örömmel töltötte el a gyerekeket.

Képek