Optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Szivárványos
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (67 megtekintés)
Ének-zene óra témája az erős-gyenge, halk-hangos hangok érzékeltetése, megkülönböztetése volt. Az óra tananyagához könnyen hozzá tudtam kapcsolni a boldogságóra optimizmus témakörét.
Optimizmus, optimista gondolkodásmód, sikerélmény, öröm mind-mind a zeneiséggel kifejezhető.
A tanóra elejét a megszokott módon énekes köszönéssel, nevek szótagolásával, dalcsokorral kezdtük. A ritmus – dallam, szókincsbővítés erősítésének, memóriafejlesztés céljával.
A főrészbe beépítve jelent meg az optimizmus témaköre, ahol tudatos járásgyakorlattal – séta meditáció – hangolódtak a gyerekek a zenehallgatásra. Megbeszéltük milyen hangoktól érezzük jól, vidáman, illetve rosszul, szomorúan magunkat.
Az optimizmus kifejezés magyarázatra szorult, egyszerűbb volt számukra a vidám kifejezést használnunk. Az optimizmushoz kapcsolódóan hoztuk létre válogatással a vidám ruhatárunkat, illetve színezték a gyerekek a megnevezett ruhadarabokat.
Óra végét közös tánccal zártuk a pozitív gyerek vagyok című dalra.
Az óra célja megvalósult, a gyerekek a tananyaghoz kapcsolódóan megismerték a pozitív szemléletet, ami nem volt nehéz, hiszen életkorukból adódóan ez közel áll hozzájuk.