Társas kapcsolatok- a barátság

Tarsas-kapcsolatok2-1.jpg

A foglalkozást a „Lusta nyolcas” gyakorlattal indítottuk, majd megbeszéltük a táblán lévő emojik alapján, hogy kinek milyen az aktuális hangulata. Irányított kérdésekkel eljutottunk ahhoz, hogy kivel osztják meg a gyerekek örömüket, bánatukat, milyen fajta kapcsolataik vannak. Beszéltünk ezek fontosságáról, értékességéről, a törődésről és a szeretetről. A barátság témájára helyeződött a hangsúly. Ezután elolvastuk a „Lecke barátságból” című mesét, melynek megbeszélése közben további tulajdonságokat gyűjtöttünk a barátsággal kapcsolatban. A gyerekek különböző szókártyákat kaptak, melyeken pozitív és negatív tulajdonságok szerepeltek az igazi barátság szempontjából. Egyesével vitték a táblához, és helyezték el a megfelelő csoportba.
Ezt követően készítettünk papírszívekből barátságvirágokat: mindenki ráírt a szívecskére egy tulajdonságot, ami neki a legfontosabb a barátságban. Ezekből rögtönöztünk egy leltárt, hogy az osztályban melyik tulajdonságot választották a legtöbben (kedves, jószívű, megbocsátó).
Felragasztottuk egy kartonra a barátságvirágokat, majd meghallgattuk a hónap dalát: Bagdy Bella: Jobb veled a világ.

Képek