optimizmus

- Csoport neve: alsó tagozatosok
- Thurzó Lajos Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (95 megtekintés)
Október az optimizmus hónapja. Sok szép programot meg tudtunk valósítani.
Minden órát a pozitív gyerek vagyok dallal indítottunk. Köznem nagy mozgásokat végeztük, hogy oldjuk a feszültséget. A dal nagyon fülbemászó és nagyon jó hallani, amikor a gyerekek a folyosón spontán énekelgetik, hogy ,,bármikor bármire képes vagyok,,.
A dal után következtek a foglalkozások. Az elsősökkel és másodikosokkal elolvastuk a Szomorú királylány mesét és el is játszottuk. A harmadikosokkal és negyedikesekkel megpróbáltuk kigondolni, hogy miért lehetett szomorú a királykisasszony és hogyan tudnánk megvigasztalni. Párban dolgoztak a gyerekek és fantasztikus ötleteik voltak. Pl. azért szomorú, mert nincsenek barátai. Vigasztalás: áthívom az én barátaimat, hogy játsszunk együtt és felajánlom, hogy legyenek az ő barátai is.
Ismerlek téged? Mindenki húzott egy kártyát a Pozitív gyerek vagyok kártyacsomagból! Most nem azt kellett elmondaniuk, hogy mennyire jellemző rájuk a kártyán látható állítás, hanem az volt a feladat, hogy keressétek meg azt a személyt az osztályban, akire a kártyán szereplő állítás a legjobban illik. Nagyon szép pillanatok voltak.
Mi sül ki ebből? Felolvastam a könyvben található kijelentéseket. A tanulóknak az volt a feladatuk, hogy az esemény lehető legjobb következményéről beszéljenek. (például az „Egész este tanulnom kellett.”- másnap épp ötösre feleltem.)
Optimista esernyőt is készítettünk.
Avar találkozót is sikeresen eljátszottuk.
Készítettünk mosolygós lufi fejet.
Készítettünk varázs-szemüveget és elmondták, hogy mi az amit a mai napban szépnek látnak ezen keresztül.
Kipróbáltuk a hála-híd kártyajátékot is.
Az órákat a meditációs foglalkozással fejeztük.
Az ötödikeseimmel az önbizalom programot kóstolgatjuk.
Október a pozitív énkép hónapja.
Nagy kedvencünk az óra eleji 5 perces mindfulness gyakorlat. A tükörgyakorlattal indítottuk az órát.
Megcsináltuk a Képzeletbeli utazást. (Hol van az a hely, ahol mindenki kedves velük? Volt, akinél a család, volt akinél a boldogságszoba.)
Ma melyik jó tulajdonságod kerül fókuszba? A munkafüzetben található szókeresőből választottak egy jó tulajdonságot, ami jellemző rájuk és ezt példával alá is támasztották.
Voltam, vagyok, leszek foglalkozásban egy olyan jó tulajdonságot kellett keresni, amely jellemző volt rájuk a múltban, a jelenben is és a jövőben is el tudják képzelni. Ezzel megerősítettük az adott pozitív tulajdonságot.
Az órát az öleld át magad gyakorlattal fejeztük.