Az optimizmus gyakorlása

Messenger_creation_A463A567-AABD-4AED-8717-0D731A429D63.jpeg

Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása témát dolgoztuk ki különböző technikákkal, figyelembe vettük a gyerekek életkorát, érdeklődési körüket. A pillangó csoport a témát úgy dolgozta ki, hogy közösen meghallgatták a hónap dalát, megbeszélték, hogy miről szólt a dal, majd a hónap meséje meghallgatása után varázs szeművegeket készítettek. A katica csoportba a téma feldolgozása úgy valósult meg, hogy először meghallgatták a hónap meséjét, megbeszélték a történetet. Tükörjátékot játszottak, mindenkinek mondania kellett egy pozitív dolgot magáról, miközben belenézett a tükörbe. Ez a játék növeli az önbizalmat. Ezután a gyerekek optimista tükörképet készítettek, mindenki megpróbálta lerajzolni a mosolygós önmagát. A téma lezásásaként meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. A mókus csoport a foglalkozást a mesehallgattással kezdte meg, majd pozitív gondolatokat osztottak meg egymással, majd eljátszották a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot, majd kiszínezték a mosolygós arcot ábrázoló rajzot. A maci csoport a foglalkozást kezdő relaxációval indította. Ők is meghallgattág a mesét, a meséhez tartozó kérdéseket átbeszélték. Majd elkészítették a vidám illetve szomorú arcot ábrázoló smaillikat. A süni csoport téma feldolgozása úgy valósult meg, hogy megbeszélték közösen, hogyha bármi rosszat éreznek, vagy bármi negatív gondolatuk van nyissák ki a képzeletbeli színes kis esenyőt és ne engedjék be a rossz, szomorú érzéseket csak a jókat. A pesszimista gondolatoktól, úgy véd az esernyő, mint az esőcseppektől.

Képek