Remény, optimizmus, nem csak októberben!

- Csoport neve: Ugyes6a
- Bereczki Máté Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (78 megtekintés)
A Magyar Szabadidősport Szövetség felhívására- VILÁG GYALOGLÓ (HÓ)NAP – iskolánk három felsős osztálya, 3 pedagóguskísérő, valamint 2 érdeklődő felnőtti vett részt. 9 km hosszú túratávot teljesítettünk, amely jelentős emelkedőktől mentes, egyenletes, biztonságos volt. Mindezt „zöld” terepen, telepölésünket- Kunágota, Békés vármegye- körbesétálva tettük meg.
1. feladat: A túra előtt megbeszéltük az egyik csoporttal, hogy mindenki próbáljon megfigyelni és megjegyezni olyan, a séta során utunkba eső természeti vagy épített látnivalót, mely érdekes, nem megszokott élményt nyújt.
A túra után felírtuk egy-egy papírra a megjegyzett látnivalót. A tanteremben minden tanuló saját maga mondhatta el, miért választotta az adott látnivalót. Előfordult, hogy többen is ugyanazt jelölték meg érdekességnek vagy élményt adónak.
Megfigyelték egymás beszámolóit hallgatva, hogy 1 hét után is szívesen emlékeztek a kirándulásra. Jó érzéssel gondoltak a gondtalan, felszabadult, vidám délelőttre.
Melléklet 3 fotó: a kirándulás, szavak a lapon.
A hónap új fogalma: OPTIMIZMUS
A szó magyarázata, megbeszélése után mindenki elmondhatta, hol hallotta, mit gondol a szóról. Volt, aki keveset tudott a témához fűzni, nem emlékezett, hallotta-e és mikor ezt a szót. Így nagyon jó alkalom adódott, hogy jobban megismertessem az OPTIMIZMUS fogalmát, mindennapjainkban való felismerését vagy rá való törekvéseket.
2. feladat : Arra kértem a másik csapatot, írjon fel szavakat kis lapra. Olyan dolgokat írjanak, amelyekre gondolva a tanuló a boldogságot, a vidámságot, a jókedvet, a szeretetet érzik magukban. Még a nehezebb napok – iskola, rosszkedv, kudarc, fáradtság stb. – ezeket látva vagy erre gondolva az erejük újra visszatér, reményt kapnak a jobb folytatáshoz.
Nagyon érdekes volt, hogy nem csak személyeket jelöltek meg – kisebb testvér, barát, kutya-, hanem érzelmek, egyéb tevékenységek – figyelnek rám, testnevelés óra- is felkerült a lapra . Melléklet:1 fotó
Természetesen el is mondhatták, ki miért írt fel egy szót. A csoport erősségét jelezte, hogy figyelmesen, türelmesen hallgatták meg egymás megnyilvánulásait. Tudtak azonosulni mások érzelmeivel. Egymás megismeréséhez újabb segítséget kaptak a Boldogságprogram révén.
A foglalkozás végén újra átismételtük az optimizmus, a reménykedés jelentését. Megbeszéltük, hogy törekedni érdemes a nehézségek ellenére is arra, hogy segítsünk másoknak vagy magunknak a derűsebb, örömtelibb napok megéléséért.