A hála témája
- Csoport neve: 2.a_Fadd
- Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (103 megtekintés)
A szeptemberi boldogságórák központi témája a hála volt, amely lehetőséget adott arra, hogy a gyerekek mélyebben megértsék és megéljék az értékelés és köszönet erejét, valamint megtapasztalják, mennyire fontos szerepe van a mindennapi életükben.
A hónap során számos tevékenység segítette a gyerekeket abban, hogy felfedezzék, kiknek és miért lehetnek hálásak. A foglalkozások egyik része a színező kiszínezése volt, amelyen keresztül vizuálisan is megjelenítették a hála gondolatát. Ez a kreatív feladat remek alkalmat teremtett arra, hogy beszélgetéseket indítsunk arról, hogy ki miért lehet hálás a szüleinek, tágabb családjának, barátainak és osztálytársainak.
Kiemelkedő élmény volt az osztály puzzle elkészítése, amely szimbolizálta a csapatmunkát és az összetartozást. Ezzel is hangsúlyoztuk, hogy mindenki fontos része a közösségnek, és a közös munka során érezzük igazán az egymás iránti hálát.
Az „Erősségek kertje” elnevezésű foglalkozás során a gyerekek megismerkedtek a hála virágával, amely arra hívta fel a figyelmüket, hogy a hála egy folyamatosan növekvő, ápolást igénylő érzelem. Meghallgattuk a virág üzenetét, és elgondolkodtunk azon, hogyan fejezhetjük ki a hálánkat a mindennapi életben.
A párban rajzolás során a gyerekek némán, párban rajzoltak, majd elmondták, miért voltak hálásak a padtársuknak. Ez az együttműködést és a pozitív kommunikációt erősítette, hiszen mindenki megoszthatta, hogyan járult hozzá társa a közös munkához.
Egy játékos, kreatív feladat keretében a gyerekek kirakták a „hála” szót a tanteremben található különböző tárgyakból, ezzel szimbolikusan megjelenítve a hálát környezetükben. A tevékenység során észrevettük, mennyi apró dologért lehetünk hálásak a mindennapokban is.
Az egyik legkedveltebb tevékenység a „hálafa” készítése volt. Minden diák felírhatta a levelekre, hogy miért hálás, majd ezeket felragasztottuk a fára. Így közösen alkottunk egy „hálafát”, ami az osztály összetartását és a közös hálánkat szimbolizálta.
A kreatív tevékenységek során a gyerekek a hála erősségdalát is hallgatták, amely nemcsak szórakoztató élmény volt számukra, de segített még jobban ráhangolódni a hála érzésére, és zenei formában is átélni annak üzenetét.